Spontanitet eller otålighet?

Oavsett vad man kan kalla det så gillar jag inte att vänta på saker. Har jag kommit på nåt som ska göras eller köpas så ska det helst ske på studs.. vilket oftast innebär att Johan automatiskt blir inblandad.
Som idag t. ex.
Igår kväll pratade vi halvt om halvt att köpa ett partytält. Idag tänkte jag att "varför inte handla tältet nu direkt?". Ikväll när Johan kommit hem med tältet slog tanken mig att "Varför inte sätta upp det med en gång?" Nu står det där framför huset. Utsikten från sovrumsfönstret är borta under minst en månad. Nu ska jag bara skicka karln runt byn och samla plastbord och stolar och sen ska jag minsann duka som aldrig förr. Ja inte "nu" som i "ikväll". Jag är faktiskt rätt mån om att få fortsätta vara gift med min underbara man :)



Hmm man kanske borde putsa hela huset i vitt?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0