Nedräkning

Bara 3,5 veckor eller 16 arbetsdagar kvar till semestern! Det lilla hoppet lever jag på just nu. Sen att jag inte kan leva i nuet utan hela tiden blickar framåt är en annan femma. Det betyder nämligen att jag redan fått ångest över att semestern snart är slut. Nu innan den ens har börjat. Så frisk man är i huvudet. Sen har jag fått dille på att jag måste hinna göra en massa saker innan semestern, så jag kan slappa på semstern och inte bete mig som en dåre. Därför ska jag måla om Alvins rum, tapetsera en hall, spika fast dörrkarmar, lacka en tegelvägg, måla husknutarna på trädgårdsboden, sy ett fåtöljöverdrag, sätta upp taklister, organisera källaren, sy sofföverdrag och plantera om diverse rabatter på 3,5 vecka... medans jag jobbar och försöker njuta av livet och vara en närvarande och engagerad mamma och fru. Eller så slutar jag stressa och beter mig som en normal människa innan semstern också ;-)

Kommentarer
Postat av: Veronica

Sådär är jag också.

Jag vet ju hur snabbt tiden går så semestern kommer bara svischa förbi.

Så kommer man tillbaks när alla andra går på sem eftersom jag fick tidig.

Well well man får försöka njuta och du stressa inte ihjäl dig.Det va en jäkla massa projekt du hade :-p

Allt kanske inte behöver göras på en gång?

2011-06-01 @ 21:19:55
URL: http://vera82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0