Syn och cirkus

Jag orkar inte logga in här så ofta så jag måste skriva om flera saker i varje inlägg som ni märker.

Jag gjorde en synprövning/synkoll/syntest eller vad det nu heter idag. Jag såg lite dåligt, vilket jag redan misstänkte eftersom jag bokade tiden. På vilket sätt är en lång histora som optikern till slut fick handskriva ner på receptet som "ojämn brytning" för att jag skulle fatta vad han pratat om senaste halvtimmen. Så nu ska jag leta efter glasögon som kommer få mig att se lite mognare ut. Jag fick nämligen visa leg på hemköp idag. Igen. För samma tjej som frågat mig 11 ggr förut. Hon är 18 år den tjejen. Jag frågade henne nämligen efter att hon utbrast "OJ JAG TRODDE DU VAR MYCKET YNGRE" åt mitt leg. Mitt svar till hennes ålder var "Oj du ser MYCKET ÄLDRE ut än så" Jag kan inte låta bli att vara lite ironisk ibland.

Men så till andra saken och något allvarligt.
Det sitter cirkusaffischer lite varstans i byn. En av dem sitter på en lyktstolpe utanför våran tomt. Vi äger inte lyktstolpen men jag funderar ändå på tt låta vinden slita ner affischen.
Och anledningen till detta? Jag gillar inte cirkusar som har djur. Jag tycker helt ärligt att alla borde börja bojkotta dessa cirkusar så det kanske kan komma cirkusar utan djur istället. Det är inte normalt för en elefant att leva i en trailer 90% av sin tid. Jag struntar i hur snälla de än må vara mot djuren (vilket de såklart påstår) Det är inte ett normalt liv att leva för djur helt enkelt! Och Alvin tjatar om att få gå på cirkus, men hans hemska mamma kommer inte betala för nån cirkus. Jag vill inte att han ska se det där och börja tycka att det är normalt att elefanter är dresserade och att djur blir piskade för att utforma konster. Det är inte normalt alls.

Så det var det. Jag hoppas ni är fler i byn som tycker likadant så de kanske slutar turnera till sist för ingen ändå kommer och tittar.

Så det var det, mysig helg på er!


Kommentarer
Postat av: Fia

Håller HELT med dig!!! HATAR dessa förbannade cirkusar! Var på en cirkus för några år sedan bara med artister, clowner och annat jättekul (tyckte min systerdotter som jag var med iaf). Någon hund var det tror jag. Det kändes okej. TUR att tjejerna inte börjat tjata om sådant ännu...

2011-03-25 @ 22:53:50
URL: http://fiaeleonora.blogg.se/
Postat av: Eli

Ojämn brytning? Vad innebär det, förstod du det? Ibland snackar de så mkt så man inte fattar hälften. =) Finns ju så sjukt mkt snygga glasögon, övertygad om att du hittar något snyggt som passar dig toppen!!!



haha Skrattar gott åt din kommentar till tjejen på hemköp!!! Fattade hon ironin tro?



Håller med ang cirkus -känns inte som ett värdigt liv för djuren. Bara varit på cirkus en gång i mitt liv, det var för typ 14 år sen när jag vann biljetter till cirkus scott. Näe, tacka vet jag tivoli m liet karuseller (gärna sådana som inte plockas isär och sätts ihop hela tiden)! =)



Kram

2011-03-25 @ 23:29:56
URL: http://carli.blogg.se/
Postat av: Bella

Åh bra Anki att du tog upp det, hade själv tänkt göra ett inlägg om det. Vi kan vara hemska morsor tillsammans!

2011-03-26 @ 08:41:07
URL: http://bellasbabbel.blogg.se/
Postat av: momo

alskade dotter. Du har alltid varit djurens vanner. Sen hoppas jag att du kan hitta nagra fina glasogon nu...kanske pa natet va? Puss puss fran Florida

2011-03-26 @ 17:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0