Om en förändring

Kom att tänka på att jag inte skrivit nåt om Kira. Kom på det när jag fått frågan flera gånger hur det känns och om vi saknar henne att jag kanske uppfattas som känslokall som inte pratat om det på nätet, dvs här och facebook. Och så är det ju inte alls. Anledningen till att jag inte skrivit "hej då Kira" eller "Gud vad jag saknar Kira" är att jag inte vill höra "Vad jobbigt för er" eller "Å era stackare" eller nåt liknande, dvs sympatier. Det är ju helt sjävförvållat och vårat beslut.

Men eftersom folk vet om våra planer och eftersom jag inte är känsokall och faktiskt saknar henne så ska jag berätta att Kira har flyttat. Men hon har flyttat till bästa tänkbara ställe, nämligen Johans systerdotter och hennes fästman. Och hon har det hur bra som helst! Säkerligen bättre där än här kan jag föreställa mig. Och det bästa av allt är att hon säkerligen kommer hit och hälsar på igen, och vi kan hälsa på henne =)

Men någon som nog tagit detta lite värre än förväntat är Miss Tingeling alias "Wilma" eller "Plåstret" Hunden som spenderade Kiras första vecka här med att morra så fort hon kom inom en radie av 5 meter ifrån lilla damen. Hunden som gömt sig i diverse garderober, sängar och soffhörn för att slippa leka. Den hunden har betett sig som att världen håller på att gå under och suttit klistrad på på någon av oss dygnet runt i princip. Jättesynd om henne, stackars liten å allt det där men jag blir lite smått GALEN. Och det är inte Johan hon ska vara hos utan helst på Alvins huvud när han försöker sova eller på mig. Annars är hon ju rätt söt den lilla hopplärkan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0