Hockey

Det är slutspel i hockey ifall någon missat det. Jag har inte missat det för det har gått på tvn här hemma sen i julas ungefär. Och så när AIK förlorade idag idag sa jag medömkande till Johan "Vad synd, vilka ska du heja på finalen nu då?" Då fick jag veta att det var den första av SJU MATCHER som spelades.. så klart. Dumt av mig att inte minnas förra säsongen. Sen om de går till final så är det SJU MATCHER till som ska spelas. Bra system där.

Men ska erkänna att jag börjar falla tillbaka igen, till den tiden då jag brukade bry mig om hur det gick i matchen. Men jag blev alltid så bitter och förstörd om laget jag höll på förlorade så jag har varit på en detox från det där senaste åren..
Men nu börjar det bli så illa att jag tom bytte kanal från hemmafruarna för att se ställningen i matchen. I smyg såklart.. Sccchhhhh! Och jag bad en liten kravlös bön att AIK skulle vinna. Egentligen vill jag inte förbruka min böner på sånt men jag gjorde det ändå. För man kan inte be om vad som helst, man måste välja med omsorg annars är man bortskämd. Hursomhelst förlorade de så Gud hade nog annat för sig ikväll. Men så berättade Johan den bitterljuva nyheten om första av SJU MATCHER.

Jag tror jag börjar bli allvarligt sjuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0