Helgen

Tack för bra respons om cirkusen! Det enda vettiga att göra är att bojkotta. Tänk skulle alla göra det skulle det inte vara lönt för dem att åka runt längre.

Men så till min LEDIGA HELG, som tyvärr redan är slut, men varit ack så fantastisk!

Började lördagen med att kliva upp odrägligt tidigt. Kl 7 närmare bestämt. TIDIGT??? tänker några av er nu som varje dag tvingas upp minst 2 timmar tidigare. Men ingen idé att tala om det för mig för jag är minst lika morgontrött ändå.
Till klockan 10 då Johan slog upp sina vackra blå var vi alla färdigstylade för att åka till stan - storhandling var planen. Efter ett besök på ÖB och Willys och 2000 kr fattigare åkte vi hem för att lägga Tova. Dock slocknade hon redan i bilen och sov en skönhetssömn på 10 minuter vilket blev just det enda hon hade lust att sova på hela dan. Gjorde lasagne till middag och bjöd över Bella & Fredde + barn på middag. När man väl gör lasagne känns det som man måste bjuda hit folk för att visa spektaklet. När vi äter fiskpinnar, not so much ;-)
De flesta sa att det var gott. Alvin åt rätt ok, Liam sa att det smakade illa och ingen av småtjejerna tog mer än 2 tuggor var. Jag tolkar det som att jag ska laga mindre mat här hemma ;-) 
På kvällen gick Johan över till Fredde för att se på film, och Bella kom hit med likörflaskan för att se på körslaget.

Söndagen började med en sovmorgon till 10 (vilket egentligen var 9 eftersom vi av nån anledning ska ställa om klockorna 2 ggr om året). Helt ok iaf förutom att Johan med flit skickade in Tova för att kliva på sin mammas huvud, så han själv skulle få gå och lägga sig igen. Han kommer dementera detta men jag vet att det var så!
Efter Johan sovit klart var det dags för Tova att sova. 3 timmar lång tupplur tog lillfisen idag. Inget rutinmässigt sovande där inte.
Under den tiden var vi andra ute och beskådade en trädgård fylld av snö, löv, nerblåsta träd, hundbajs, ruttna äpplen och diverse skrot. Men våra drömmar lever vidare! Och minst hälften av bajset plockade jag upp trots min snoriga näsa. Hur mycket snor kan man producera egentligen? Detta är omänskligt! Men åter till väsentliga saker..
En cykeltur för Alvin blev det också innan det var dags för middag, världens största makaroner och champinjonsås. I like pasta ;-)

Nu har jag klämt i mig ostbågar, chips och cola, dvs en rejäl laddning inför mitt allra första möte på Viktväktarna imorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0