Hej hej

Jag ska göra en ny tatuering. Jag vet inte vad, när, av vem eller exakt hur den ska finansieras men den ska vara klar så fort som möjligt. Därför sitter jag i vanlig ordning uppe alldeles för sent och letar bilder och färger som sen Johan ska få äran att komponera ihop till ett mästervärk som ska täcka min vänstra överarm.
Hittills säger jag svalor, banderoll, kanske ett hjärta, lite passande dekorationer som utfyllnad och såklart barnens namn! Allt detta i en färgexplosion. Kanske.

Hur den än blir så kommer åtminstone Alvin tycka den är fin. Han beundrar allt som mamma och pappa har ritat på sig, och att få se sitt namn på mammas arm blir nog ganska populärt.

Annars är väl våren på väg nu? Jag tyckte jag hörde folk prata om det på bussen och jag tror de kan ha rätt för jag ser minst 300 hundbajshögar på bakgården vilket måste betyda att snöhöjden sjunkit minst en halvmeter.. några decimeter till nu så kanske vi kan få skåda våran bruna gräsmatta snart!!

Jag ska försöka skriva lite mer här nu också har jag tänkt, mest för Johans skull så han får vila öronen. Sen ska jag kanske skriva lite viktiga saker ibland med, som allt hemskt som händer i världen just nu. Japan liksom. Det är så tragiskt så jag finner inga ord. Jag brukar alltid tänka att det ofta kommer bra saker ur något dåligt, eller att det finns en mening med allt som sker. Jag ska vara ärlig och säga att jag har svårt att se det med det här. Möjligtvis att vi i Sverige kanske blir lite mer tacksamma över hur bra vi har det och att vissa av oss kanske kommer gnälla lite mindre. Annars nej.

Men överlag så håller jag ändå fast vid det i de flesta fall, för oftast finns det något positivt att se även när det känns som värst. Tex kan man vara glad över ifall barnen kräks på en fredag och inte en måndag så man slipper vabba och att vi hann med både Fyrishov och Nickis innan vi drabbades av tacorännskita och lilla Lia (Johans guddotter som varit här hela veckan med sin pappa) fick 40graders feber.

Och från det ena till det andra så tror jag att jag behöver glasögon. Om man ser dåligt på lite avstånd, tex när man sitter vid datorn eller ser på tv, vad är man då? Jag kisar tydligen hela tiden nästan. Ska man ringa en optiker då och blir man jättefattig av sånt här? Eller säljer ÖB andra sorts glasögon än läsglasögon? Eller är det läsglasögon jag ska ha?

Nu ska jag sova iallafall och vila ögonen så jag ser vart barnen är när de springer runt här om ca 5 timmar...


Kommentarer
Postat av: Bella

Det kan jag berätta för dig att du är närsynt och behöver INGA läsglasögon utan motsatsen vilket du bokar tid hos en optiker för, och SEN min vän så ber du om att få receptet och beställer glasögon skitbilligt på nätet! www.favoptic.com Där skickar dom hem bågar så man får prova och sen skickar man fraktfritt tillbaka :) BRA VA?

2011-03-14 @ 07:24:52
URL: http://bellasbabbel.blogg.se/
Postat av: Bella

Fast om du kisar när du sitter vid datorn så vetti sjutton, då kanske du ser dåligt på nära håll med ;) Men det där vet säkert optikern bäst :D

2011-03-14 @ 07:25:36
URL: http://bellasbabbel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0