SEMESTER!

Ja nu så är den äntligen här! Ett lyckorus spred sig i kroppen när jag skyndade mig iväg från jobbet för att hinna bussen. Vid busshållsplatsen försvann det ruset ganska fort när jag kom på att jag inte fyllt i en enda arbetsdag för hela Juni i tidsrapporten ;-) Tur man har snälla kollegor som kan fixa sånt åt dementa människor. Detta innbär att jag troligtvis får lön i Juli också.

Men åter till semestern och allt i kring. Läget börjar kännas mer under kontroll. Igår kväll var rörmokar-Håkan här och förde oväsen till 23.00. Barnen somnade mitt i borrandet runt 22.30. Oväntat glada imorse ändå vilket kändes som en lättnad då Fastighetskonsulterna skulle dyka upp kl 8 för att spola rent stammarna (igen). Inse lyckan när jag för första gången på över en vecka kunde börja tvätta ikväll! Och barnen fick duscha också vilket var ett tag sen ;-) Vi har alltså haft översvämning varje gång något sådant skett sista tiden. Lägligt och bra när vi inte har nåt badrum heller. Men nu är det lugnt och ett problem ur världen.

Bilen är lagad också. Ett till problem fixat.

Väggen till Tovas rum är fortfarande dock ickeexisterande, men troligtvis börjas det byggas efter midsommarhelgen. Vi har alltså inte rivit hela väggen men halva vilket är tillräckligt för att alla pinaler lilltjejen äger fick flytta ner i källaren för en tid. Då jag just är klart med projekt "Alvins rum" och redan gjort projekt "Tovas rum" en gång förrut känns det en aning olockande att måla och sätta upp lister o dyl där igen. Möblera om lär behövas med då rummet minskar med en kvadratmeter i utrymme. Istället kommer vi kunna duscha utan att krocka med både handfat och toa när man böjer sig efter tvålen. Sen det bästa av allt är att det kommer bli så himla bra när det klart om nån månad eller två!

Men åter till nuet. Har lyckats klä en midsommarstång ikväll vilket kanske inte var så smart med tanke på att löven troligtvis är bruna om två dagar. Tvätt nummer två av fem är i maskinen och barnen luktar gott igen. Har även betalat räkningar och upptäckt att vi nog överlever denna månad också. Imorn kommer Värmlandsbesöket som vi ska inackordera nånstans i röran och sen på fredag är det midsommarfest! Livet e gött!

Kommentarer
Postat av: Eli

Kommer bli klockrent när det är klart, så härligt!! Och Tovas rum kommer om möjligt bli ännu finare -du är ju så händig på inredning! Kul med projekt! =)

Kram

2011-06-23 @ 15:43:43
URL: http://carli.blogg.se/
Postat av: Malin Karlsson

Hej! vad rolig dina poster verkar. kommer verkligen att läsa igen! :) Ha en trevlig dag =)

2011-06-27 @ 13:52:10
URL: http://jade.se/paketresor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0