Påskärringarna

Förra året, eller året innan, eller båda åren (skit samma) så dök det inte upp en enda påskkärring på skärtorsdagen. Konstigt tänkte jag. När jag var liten gick vi till varenda hus i hela norra Årsta och tiggde godis. Senare fick jag veta av bekanta att de visst hade varit påskkärringar hos oss, men de hade inte fått upp låset på grinden. Och de få som fick upp det hade blivit rädda den farliga vakthunden skällde och stirrade på dem genom fönstret. Johan hade inte tagit någon större notis om det där utan helt enkelt ätit upp allt godis själv eftersom de inte kom några små tanter. Så iår nu då, när vi bara har en vakthund av typen pytteliten och en grind som står öppen för jämnan så kommer inte en enda kärring hit. Jag tror vi har blivit ökända. Ryktet har spridit sig bland skolbarnen att det inte är någon idé alls att knalla till det där fula gula tegelhuset för de måste nog hata påskkärringar. Hade varit bra om jag kommit på detta innan vi köpte 40 klubbor på Hemköp igår. Vi köpte även ett kilo godis men det försvann spårlöst redan igår kväll. Jaja värre saker har man ju varit med om. Men vill ändå fråga er andra i byn - kom de små söta kärringar och plingade på hos er idag?

Kommentarer
Postat av: Anki

Men den jäkla radbrytningen.. Bella hjälp!

2011-04-21 @ 22:57:10
Postat av: Bella

Inte en enda påskkärring här heller Anki så du kan nog vara lugn! Eller så är vi också ökända...:)



Har du bloggat från mobilen? I will help you :)

PUss

2011-04-22 @ 07:36:20
URL: http://bellasbabbel.blogg.se/
Postat av: Eli

Inga påskkärringar här heller vad jag vet, jag jobbade på dan och sen var vi och handlade och hämtade syrrans dotter. Men under de timmar som Jimmy o barnen va hemma så kom det inga. Det har det inte gjort nån gång under de år vi bott. Elin och hennes kompis gick -men de kom inte hit. =)

Kram

2011-04-22 @ 22:18:01
URL: http://carli.blogg.se/
Postat av: ingela

vi hade ett sällskap på 3 st,det va de enda

2011-04-23 @ 19:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0