Vad jag sysslar med

Dagens plan var att jobba, det gjorde jag. Imorgon ska jag jobba, i övermorgon med, hela helgen ska jag vara på jobbet. Vad gör jag nu för tiden? Är jag mammaledig? Nej, jag har tydligen börjat JOBBA och jag är totalt oförberedd på det. Men det är lugnt. Alla måste ju jobba. Det är bara mitt JOBB inte mitt LIV! I så fall hade jag deppat ihop för länge sen.
En annan fråga man kan ställa sig är varför jag är vaken nu överhuvudtaget? Jag vet inte, är helt ur fas och känner mig som en galen katt på speed. Inte för jag vet hur det känns att varken vara en katt eller knarka men jag kan tänka mig nåt i samma stil.
Nej kanske ska sova så mitt liv består av nåt mer än bara jobb. Sömn är tydligen bra för hjärnan. Man måste vara på sin vakt efter rånare och tjuvar i den där butiken, sa de på den 2 timmar långa säkerhetsutbildningsfilmen jag blev tvingad att se idag. Men jag fick iaf betalt för att sitta på en stol i 2 timmar, sen svara på 3 frågor och sen gå på lunch. Mitt jobb är nog inte så tokigt ändå ;-) Sen sälja dyra diamantsmycken till kvinnor som har bra mycket mer pengar än mig, eftersom de kan unna sig ett nytt smycke då och då. Ett smycke som kostar lika mycket som jag fått från Försäkringskassan på hela sommaren. Men jag unnar dem det, de har nog inte två ovärderliga guldklimpar hemma hos sig som jag har!

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0