Off

Är lite off faktiskt. Inget märkvärdigt eller nåt som hänt men allt känns lite grått och trist. Eller jo det är klart det har hänt nåt, jag vet exakt varför det känns så här och det är JOBBET!
Man ska inte gnälla om man har ett jobb. Det går arbetslösa överallt därute men jag tänker fasen gnälla lite ändå. Jag går upp, gör mig iordning (bara det är ju såååå jobbigt, tacka vet jag mjukisar och oborstat hår), går till bussen, åker bussen, jobbar, har en rast, jobbar, åker hem och så är klockan runt 20.00 redan. Hinner inget annat, hinner knappt träffa barnen. Är det så här livet ska vara? Har jag GLÖMT hur det var innan mammaledigheten? Jag saknar min mammaledighet. Jag känner mig som en stor egoist som bara vill vara hemma med barnen.

Men egentligen så vill jag nog jobba, men problemet är att jag vill jobba när andra jobbar och vara LEDIG när andra är lediga!

Nu skiter jag i att vara tacksam och nöjd över att ha ett jobb och så försöker jag få ett annat istället så jag kan sluta gnälla nån gång!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag förstår PRECIS hur du känner, är ju själv i "butiksbranchen", jag gillar INTE arbetstiderna,, jag trivdes med att jobba i butik INNAN sambo och INNAN barn, men då hade man bara sig själv att tänka på, sen va man YNGRE man gillade KLÄ upp sig och stå timmar och fixa till sig,, nä då men nästan, nu sen man fått barn ser man lite annourlunda på saker, visst jag GILLAR klä upp mig,, men mer när JAG vill och inte för d ytliga i butik,, så därför valde jag nu PLUGGA för då har jag 2 alternativ, och jag gillar nu mer d ENKLA och såklart BARN, men d finns ju reception, kontor, kanske service med bättre arbetstider och så med som kan vara nåt,, nä d e inte lätt, trodde INTE jag skulla bli så här när jag fick barn, ÄLSKA vara hemma och göra som man VILL:-) du hittar SÄKERT nåt annat, d tror jag bara söka på!

2010-09-12 @ 10:44:06
Postat av: veronica med emma och fanny och lina

jag skrev

2010-09-12 @ 10:44:36
Postat av: jessica

förstår precis hur du känner..vill oxå vara hemma mer, kände oxå häromdan "är det så här det ska vara" lämna på dagis,jobba,hämta,laga mat o natta...näe fy om man kunde vara hemma längre!!

Kram!!

2010-09-13 @ 09:09:58
URL: http://jessicaandersen.blogg.se/
Postat av: lovisa

fin header du har :)

2010-09-13 @ 09:42:38
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Veronica

Jag förstår vad du menar.

Nu har jag då haft turen att få såna arbetstider att jag hinner vara med ungarna mycket men jobbar bara 65%

Känner att det just nu är värt att få lite mindre pengar när barnen är så små.

Vi har ju så att vi klarar oss.

Du kan inte få gå ner lite i tid då?

Jobba lite kortare dagar,typ 75%

Kram

2010-09-13 @ 17:45:21
URL: http://vera82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0