Kalasfix

Har just spenderat ännu en kväll med tårtbakning. Jag fick en kommentar på kalaset igår som löd ungefär så här: "Å god tårta, du gillar att göra tårtor och baka va?" Säger "tack" till det första och "nej det stämmer inte ett dugg" till det sista ;-)
Jag gillar varken att baka eller laga mat. Jag tycker det är roligt när det är klart och det blivit lyckat/smakar gott, men jag gillar inte själva iordningställandet, lagandet/bakandet kanske man säger.

Hursomhelst så får vi se hur morgondagens experiment blir. Ormtårta ska det bjudas på ialalfall. För tillfället är ormen i två delar i kylen, för vi har en ganska liten kyl och ormen blev ganska lång. Den gröna grädden smakar lite mysko, men tror nån dl vaniljsocker och ett halvt kg vanligt socker döljer smaken från hushållsfärgen lite. Förresten är hushållsfärg samma sak som karamellfärg? Jag köpte grön hushållsfärg. Kom på nu att det kanske borde hetat karamellfärg?

Jaja det får bli som det blir, 10 småbarn brukar inte ha tid att sitta ner och fika så länge i alla fall.
Nu ska jag glädjas åt min lediga helg och sen falla ihop en i hög och sova..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0