Jäkla sofftjat och lite mer

Man kan ju tro att jag är väldigt ytlig med allt tjat om möbler, kök och annat i hemmet. Och jag kanske är det då men jag tycker det är så ROLIGT! Det är nog mitt drömjobb, att få bestämma hur det ska se ut i folks hem och möblera om. Ibland när jag är hemma hos andra så kan jag sitta och tänka på vilka saker de borde byta plats på, ta bort, bygga om mm. men det säger man ju inte högt för då är man ju dryg ;-)

Sen att det ser ut som en verkstad i vårt eget hem är en annan sak. Vem har tid med att göra fint hela tiden? ;-)

Men åter till soffan vi fyndade. Tyget blev ca en nyans mörkare vilket endast kan ses av ett tränat öga. Fläcken är kvar och ena ryggstöet består fortfarande av att annat tyg, numera lite mer likt övriga ryggkuddar på soffan men ändå inte tillräckligt. Så jag funderar om man kanske skulle ta bort den där sista ryggkudden och bygga om soffan till en divan? Jag undrar om jag kan klara av möbelsnickeri? Jag tror det men blir det fel så har jag förstört allting! Jaja får fundera, hinner nog aldrig göra det där ändå.

Annars då? Tova knallar runt för fullt nu. Hon är en försiktig liten dam som gärna går i sidleds och väldigt långsamt. Jag är tacksam för det, kan vara skönt med lite variation med tanke på hur Alvin betedde sig vid samma ålder. Sen tar det ca en kvart för henne att ta sig ner från soffan, det är också ganska tacksamt ;-)

Alvin klarade 4-årskollen galant enligt pappa som fick äran att närvara denna gången. Vägde 19,6 och var 106 eller 109 cm lång. Det mindes inte pappan och det var också totalt oväsentligt vad jag förstår! Jag gissar dock på 106 för det verkar rimligt.

Jag saknar att vara hemma men ska försöka att inte vara egoistiskt och unna Johan lite ledigt, en hel månad fick stackarn!
Har en ledig dag imorgon och det ska bli så skönt! Sen flyttar jag tillbaka till jobbet fre t.o.m sön igen. Har så roliga arbetstider så jag nästan studsar av lycka ibland. Där var jag ironisk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0