I valet och kvalet

Nu handlar det inte om val av kuddfodral till soffan utan snarare just - valet!

I år ska jag inte rösta blankt. Jag tror jag gjorde det förra gången det var val, jag minns inte riktigt. Jag stod höggravid på Gränby C med förlossningsvärkar och skulle förtidsrösta. Det gick inte så bra kan man säga. Man kan inte tänka riktigt klart vid sådana tillfällen! Så antingen röstade jag blankt eller så röstade jag på Centern i ren panik bara för att jag gillar fyrklöver.
Vilken tur att Sverige har en sådan klok medborgare som mig som aldrig gör viktiga saker förhastat!

Men i år då ska jag faktiskt göra min medborgerliga plikt och rösta ordentligt på ett parti jag inte avskyr och som nödvändigtvis inte behöver ha en fin symbol som logga. Nej i år har jag varit runt i valstugor och fått höra smörj från kommundelspolitiker, samlat papper med förenklad valkampanjspropaganda och funderat länge och väl.

Detta har inte gjort mig så mycket klokare, snarare fått mig mer och mer till att vilja rösta blankt, men efter diverse uttalanden i debattprogram har jag nu iaf bestämt vilket block jag inte ska rösta på. Men det tar ju emot litegrann eftersom det är min favoritfärg.

Kommentarer
Postat av: karin Olander

hahaha du är underbar! Love you

2010-09-10 @ 08:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0