Höstens mode

Jag är inte speciellt modemedveten längre. Jag var det en gång i tiden, eller jag tror att jag var det. Jag hade iallafall orangea Crockerjeans med uppklippt sprund nertill när jag gick i 7:an. Det var det tuffaste man kunde ha på den tiden. Gärn ihop med ett par cnvaskängor med höga klackar.
Hursomhelst så är det andra tider nu. Det snyggaste jag köpt senaste året är ett par svarta mjukisbyxor som det numera är 3 hål i. Ungefär på den nivån ligger modelivet just nu.

Därför tänkte jag låta Alvin visa vad som är rätt och hett i höst. Han säger iallafall själv att han vet vad som är snyggt. Så här gör man:

Rota en stund i garderoben och hitta en hockeytröja du växte ur för 2 år sen. Hitta sen ett par kalsonger eftersom mamma sagt att du inte får gå utan. Få syn på dina simdynor och ta på dig dem. Det ultimata till denna kreation är förstås en tårthatt! För att visa att det just är höst och att vintern snart är på intågande så tar du på dig ett par skidglasögon. The bigger the better.



För att jämföra med vårens mode då simglasögon (inför sommarsäsongen) var aktuellt och snyggt så kommer här en bild på detta också. Då var även flera sorters hattar, gärna samtidigt aktuellt, likaså att använda pyjamas till vardags för att få den där nyvakna looken. Denna lokk fungerar fortfarande för den som nödvändigtvis inte måste ha det allra senaste.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0