Skor

Fick låna en väldigt smart mätsticka av Bella idag som man kan mäta skornas innermått med. Jag är mitt i en kolla-vinterskor-till-barnen-och-köpa-nya-skridskor-till-Alvin-period just nu, så då kan ett passande innermått vara bra att veta. För att detta ska funka bör man även mäta barnens fötter.

Tovas fötter fick jag till 13 cm. Tovas skor är 14 cm och några även större.
Alvins fötter fick jag till 18.5 cm. Alvins skor är 18 cm och några även mindre. Alltså de skor han använder dagligen. ETT PAR var större än hans fötter.

Antingen har Alvin ingen känsel i fötterna, eller så är han helt enkelt för upptagen med att leka för att bry sig. Dock känner han minsta lilla gruskorn som tar sig in i skorna, och dessa ska man pilla bort ca 40 ggr på en 5-minuterspromenad. Men att tårna ligger dubbelvikta i spetsen av skorna det har han alltså inte lagt märke till.

Skumt.



Kommentarer
Postat av: Fia

haahhaahhaaahahahhahahaaah!!!!! Jag tror jag kissar på mig!!!! haahahahahah! Underbara Anki, de är för härlig!!!!

2010-10-14 @ 19:31:26
URL: http://fiaeleonora.blogg.se/
Postat av: Pillan

Hej! samma problem här.. :/ Men de säger att barnen inte känner av detta själv. utan bara lär sig "vika in" tårna. Konstigt är det, men det verkar ju sant, annars skulle de ju säga till om de gör ont. Så det blir väl till att mäta fötterna oftare nu.. ;) Hoppas allt är bra med er!! KRAM Pillan!!

2010-10-15 @ 09:38:39
URL: http://pillan85.blogspot.com
Postat av: karin

Jag vet inte riktigt hur din mätsticka är, men på någon mätsticka jag hade förut så var det 1 cm extra i "hälen" på stickan. Detta eftersom det är så mycket extrautrymme som rekomenderas på sommar skor för barn.

ifall då alvins fötter är 18.5 och skorna mäter 18 inne så är det egentligen 19 å han har alltså ½ cm till godo ( - minus strumpor, diverse rörelser och skillnaden då fötterna svällt under intensiva timmar i lekparken osv.)

men det var ju min sticka det. =)

Oavsett gör du nog rätt i att hitta nya åt han iallafall.. ;P



tristan har nu storlek 36 btw.. DET ÄR JU HELT SJUKT!

Puss

2010-10-15 @ 14:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0