Long time no blogging

Har för första dagen på länge en ledig dag som verkligen innebär LEDIG också! Alltså så ledig att man kan sitta vid datorn mitt på dagen.

Tova har börjat inskolningen hos vår dagmamma och det går enligt Johan jättebra! Inte så konstigt egentligen eftersom hon varit dit flera gånger i veckan sen hon föddes, men det kunde varit värre ändå. Idag var det min tur och då gick vi till barnens extradagmamma för att hälsa på en timme. Lite blygare var hon men jag lyckades lämna rummet några gånger iallafall. Kommer nog bli bra det med! En ny inskolning för Alvin med kan man säga eftersom han hade en annan extradagmamma innan Tova föddes. Men Alvin är en väldigt social liten kille så han brukar finna sig bra i de flesta situationerna.
Det bästa är att vår extradagmamma är Johans gamla dagmamma! Och eftersom Johan numera är mer än 30 år så kan man konstatera att dagmamman har lång arbetserfarenhet av småbarn ;-)

Så till dagens plus och minus.

MINUS: Försäkringskassan efetrsom de jäklas med min kära kompis och inte tänker göra något åt sina misstag och felinformation. Jag kommer ringa till Uppdrag gransking om så krävs. Jag är mycket upprörd!

PLUS: Transportstyrelsen. Skämtar jag? nej faktiskt inte. Jag ringde dit för 10 minuter sedan för att tala om att de gjort ett fel när de krävde en handledarutbildning av Johan trots att han redan avrit godkänd handledare innan nya reglerna kom. "Vänta lite ska jag kolla" sa den trevliga tjejen och återkommer en minut senare och meddelar att hon fixat ett godkänt intyg som kommer med posten på måndag. Ibland kan dem, myndigheterna!

Men tyvärr går detta inte plus minus noll för FKs övertramp är tyvärr så mycket värre än TSs problemlösning. Men som sagt kommer rättvisan segra till slut!

Nu ska jag njuta vidare av att bara vara och bygga lite Lego.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0