Dagens samtal

Idag ringde en stackars telefonförsäljare från Tele2. För att göra det hela lite lättare att förstå så är det så att Johan står på vår hemtelefoni, och jag står på mobila bredbandet + min mobiltelefoni.

Telefonen ringer och jag lyfter på luren:


-HEJ JOHAN jag heter bla bla bla och ringer från TELE2 eftersom du har fast telefoni hos oss och är en sån BRA KUND tänkte jag erbjuda dig att teckna ett mobilt bredband HELT GRATIS du betalar inget för att starta abbonemanget och betalar sen bara blablabla kronor i månaden och får surfa hur mycket du vill det låter väl HELT TOPPEN?

Här har tjejen inte tagit ett enda andetag vilket tydligt märks eftersom hon inte alls reagerar på att Johan har en väldigt kvinnlig röst.

-Nej tack det är nog bra eftersom vi redan har ett mobilt bredband hos er, svarar jag.

-JASSÅ eehhhh okej det står bara här att du har fast telefoni?

Än en gång reagerar hon inte alls på att jag antagligen inte heter Johan.

-Jo men det är MIN MAN Johan som står på telefonin, alltså han du nog skulle prata med, och JAG Anna-Karin står på mobila bredbandet och mobiltelefonin, säger jag.

-EEEEEHHH okej JAHA men okej, svarar tjejen.

-Japp så det är nog bra för vår del eftersom vi redan har ett bredband hos er, säger jag ganska vänligt.

-DU VILL INTE HA ETT TILL DÅ??????? frågar tjejen väldigt högt och seriöst.

-Nej tack eftersom vi bara har en dator så tror jag vi klarar oss.

-Jo det är klart.. eeehh... okej JA PRECIS hahahaha tack ändå då HEJ DÅ DÅ.

-Ja hehe tack och hej.


Det enda jag nu fortfarande undrar är varför Johan är en sån bra kund hos Tele2?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0