Min mamma..

Min mamma är världens bästa mamma. Jag vet det säger de flesta men min mamma är faktiskt bäst.

Sista 3 veckorna har mamma varit sjuk. Hon fick väldigt ont i ryggen under en veckas tid och efter otaliga besök på akuten där de påstod att hon sträckt ryggen, VC och andra diverse ställen med läkare på så kom de tillslut fram till att hon hade gallsten och en inflamerad gallblåsa. Hon blir inlagd på Akis men blir förflyttad till Enköping för operation. Akis har tydligen väldigt lite operationstider och alldeles för många patienter vilket är trist för hela samhället.
Iallafall. Mamma blir opererad och dagen efter hemskickad trots väldiga smärtor. Är hemma knappt 6 timmar och åker sedan in till akuten pga av att urinblåsan håller på att spricka. Blir tömd på 2 liter (visste inte ens att man rymde så mycket?) och blir hemskickad igen.
Är hemma i ca 3 dagar med väldiga smärtor och åker sedan in till akuten pga av feber och ont. Blir röntgad och de ser att det läcker blod nånstans i magen. Infektionsvärdet som ska ligga under 20 ligger på över 200 vilket uppenbarligen inte är så bra. Det har alltså blivit en infektion i magen. På Akis har hon nu varit senaste 8 dagarna och gjort en gastroskopi, fått hålet som kirurgerna i Enköping missat igentäppt och känt sig allmänt svag och blivit stucken med massa nålar.

Men IDAG fick mamma åka hem igen och jag är väldigt glad för hennes skull! Min mamma förtjänar inte att behövt vara med om allt det här men tyvärr så blir goda människor ofta drabbade av tråkiga saker. Och inget ont som inte för nåt gott med sig säger jag då och låter vuxen.

Nu ska mamma bli helt frisk igen och sen ska barnen få träffa sin kära mormor igen. Hade Alvin fått bestämma hade detta skett helst igår.

Älskar dig mamma!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänker på er och skickar några kramar.

Stackars din mamma som fått åka fram och tillbaka, skönt att hon nu fått hjälp.

Kram

2010-11-04 @ 23:49:57
URL: http://carli.blogg.se/
Postat av: Fia

Fy stackars Ankis mamma! Många kramar till er, inte bara till väldens (näst ;-)) bästa mamma utan också till världens (näst ;-)) bästa dotter!!!! <3

2010-11-05 @ 21:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0