Jag borde skämmas

Nu låter detta lite allvarligt och så farligt är det inte.
Jag satt på bussen på väg hem igår och skrev på FB: "Undrar om man får nån mat när man kommer hem då" eller nåt liknande.

Kliver av bussen, kliver in i hallen och känner doften av... ÄPPELPAJ! Inte nog med att karln har städat, lagat middag och nattat hälften av barnen, han har BAKAT! Jag har känt Johan i.... 9 år(?) och har kommit fram till att detta var första gången. Sen att det händer enda gången jag skriver nåt hånfullt (eller hur, enda gången, haha) på FB är lite ironiskt.

Kontentan av detta: Man är en väldigt vuxen och mogen man när man öppnar kylskåpet, ser 3 äpplen och tänker "jag kanske borde använda de där till nåt innan de blir dåliga".
Och man får en väldigt glad fru när man sedan bestämmer sig för att använda äpplena till en äppelpaj.
När frun sedan frågar om man har feber och behöver uppsöka akuten, och man svarar "men herregud det är 2010 varför ska inte män kunna baka?" så får man minst 5 vuxenpoäng till.


Kommentarer
Postat av: Eli

UNDERBART -vilken man!!!

2010-11-04 @ 23:48:50
URL: http://carli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0