En vinterjacka

Jag har fått pengar av min snälla mamma att handla en vinterjacka för. Jag använder för tillfället en jacka jag minns att jag köpte för ca 13 år sedan. Jag antar att jag antingen använt den varje vinter sedan dess, eller frysit varje vinter sedan dess, för jag hittar iallafall ingen annan vinterjacka här hemma som ser bekant ut. Jag känner mig för tillfället väldigt modern, och en aning lik en tonåring igen. Det sistnämnda är inte för att jag använder samma jacka nu som på tonårstiden, utan för att min mamma ger mig pengar för att köpa något varmt och praktiskt. Men nu är det så att det faktiskt ska bli min julklapp, och då känns situationen lite bättre.
Sen vet nog mamma om att jag antagligen aldrig skulle köpa en ny jacka till mig själv annars för barnkläder är ju mycket roligare att handla.

Men så var det ju ett problem nu då. Jag hittar ingen jacka! Jag hittar massor med jackor annars, när jag inte har råd, tid eller lust att lägga pengar på en, men nej nu när man är nästan lika rik som Kamprad så hittar jag ingen alls.

För jackan måste nämligen uppfylla vissa krav:
*Den ska inte vara svart
*Den ska vara väldigt varmfodrad
*Jag ska inte se gravid ut i den för jag är inte gravid och vill inte få sådana frågor av gamla klasskompisar man träffar på stan. Träffar man gamla klasskompisar på stan vill man helst se snygg ut, och ganska smal också. Gärna ha en karriär att berätta om också men herregud man kan ju inte vara FÖR perfekt, folk blir ju avundsjuka.
*Sen måste jackan matcha mina chockrosa termobyxor från tidigt 80-tal jag hittade för 40 kr på Myrornas.

Turkost matchar med rosa va??


Kommentarer
Postat av: Ingela

Everest dun parkas har jag och den är tok bra ;)

2010-11-20 @ 10:22:26
URL: http://rutan81.blogg.se/
Postat av: Eli

hahaha Du är SÅ ROLIG! Klart man inte kan va för perfekt, det sticker ju i ögonen på folk.. ASGARV

Jag har en röd peak vinterjacka som går ner en bit under rumpan -tokskön och VARM. Ibland lite för varm (trots massa minus ute..) =)

För man kan ju aldrig va nöjd heller.. =)



Hoppas du hittar nåt!

Har du kollat alla typ sportex, intersport, stadium, team sportia osv??

Kram

2010-11-20 @ 18:08:34
URL: http://carli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0