Lite surt

Upptäckte idag vilken grov missberäkning vi gjort med föräldrapenningen. Jag som tänkt vara hemma ett tag i höst med insåg idag att jag måste börja arbeta 1:a september! Och lilla Tova kommer få vara en modig tjej och börja hos vår dagmamma redan i oktober, då vi inte klarar det ekonomiskt att jag jobbar deltid och Johan är pappaledig. En månad blir han ju hemma men sen blir det nog kaos på bankkontot.
Lite surt känns det faktiskt. Tror dock inte det är nån fara för Tova att få börja lite tidigare, men jag hade gärna njutit liiiite längre av att vara hemma. men men utan pengar så måste vi flytta.

Tänk att man faktiskt kan få en fysisk huvudvärk av att behöva grubbla och pussla med sånt här elände hela dan och kvällen. Men jag tror vi har planen under kontroll nu iaf! Har skrivit en ring-dessa-samtalslista som jag ska beta av imorgon under dagistimmarna.
.. och äntligen sover båda barnen med... och Johan är och lagar hål på båten... och jag ska rota i nypåfyllda skafferiet :-D

Tjingeling! Allt löser sig till sist, det gör det alltid!

Kommentarer
Postat av: Fia

Ja det gör det! Det löser sig alltid till det bästa ändå! :-D Själv kan jag nog vara hemma flera år till. asg Fast det ska jag ju inte... Har ju bara tagit 3 dagar i veckan på Novali och sen 2 av tjejernas lägstanivå dagar. Får ju lika mycket (typ) så slösar INTE på sgi dagar direkt! De kan Stefan ta senare! Har mycket fler dagar kvar än vad jag har tagit!

2010-05-07 @ 10:30:38
URL: http://fiaeleonora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0