Ensam tid

Eller egentid kallas det nog.
Det har jag haft idag! Så jäkla skönt det är att bara släppa allt och åka hemifrån ibland. Missförstå mig rätt, jag älskar mina barn och jag älskar att vara med dem... men jag älskar också att bara slippa allt ståhej och ansvar ibland och bara tänka på mig själv!
Det behöver man.
Och Johan behöver få vara själv med barnen ibland med.

Så Bella vann över sin körrädsla och tog med mig på en tur till Gränby! Och vilken galant körning sen då! :-D

Även fast jag inte hade mycket att handla för så var det härligt att skena runt där i drygt 6 timmar och bara vara. Nu har vi planerat (eftersom Bella nu vågar köra och jag ej får köra) att åka in och storhandla utan familj nån gång per vecka och då passa på att småshoppa lite på Gränby och andra ställen också.

Detta kanske låter som en självklarhet för många, men är man mammaledig, bor i Björklinge utan körkort och har män som jobbar om dagarna och renoverar hus om helgerna, så händer det inte alltför ofta att man tar sig iväg utan barnen i släptåg. Men det behövs verkligen.

Känner mig som en ny människa som gärna också vill ha en ny garderob!

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Tack för idag söta du! :) Vilken fantastisk dag! :) Och kan inte fatta att tiden gick SÅ fort? Kram

2010-05-09 @ 22:29:33
URL: http://bellasbabbel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0