Mmmmmm kyckling...

Djur är ju roliga.
Börjar dagen med att finna min skötväska utspridd över hela hallen. Lite söndertuggade blöjor, halvätna russin och inga majskrokar kvar. Kan säga att det var TUR för det håriga vilddjuret att själva väskan var intakt för annars hade jag nog förlorat förståndet ;-)

Dagen går och jag tänker vara smart och laga middagen innan det är dags att hämta Alvin. Tar fram lite kycklingfiléer (läs drygt 0.7 kg) på tining och går iväg och grejar med Tova. Kommer tillbaka en stund senare och hittar inte den förbannade kycklingen! Då jag är lite snurrig letar jag en stund innan jag inser det uppenbara: The DOG!
Fasen! Bara att ringa veterinären och ta Tova i vagnen och Kira i kopplet och skena iväg.
Stackars Kira fick en kräkspruta och stackars jag fick fånga kräkset i en hink. Stackars Tova satt missnöjd i vagnen och hade också en allmänt dålig dag.

Men egentligen hade jag ingen dålig dag för jag tycker att alla händelserika dagar är ganska bra dagar.
Så är det att vara mammaledig!

(Ska tillägga att trots att vi hade fler filéer i frysen så blev det ingen kyckling till middag. Tror inte det kommer tillagas kyckling här i huset förrän de där hemska minnesbilderna försvinner från näthinnan ;-)


Kommentarer
Postat av: Veronica

Åhh herregud!!!!

Hundar!!!

Tur att det gick bra iaf men jag förstår att ni inte vill äta kyckling på ett tag:-p

2010-03-14 @ 08:42:35
URL: http://vera82.blogg.se/
Postat av: karin

hahahhahahahahahahahahahhahahahahahahahahhahahahahahahahahhahaahahahhahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahaha.. phu va kul



kanske är så man ska göra.. låta allt som man inte "bör äta" ligga framme -låta hunden käka upp- sen få hunden att kräkas upp det å så vill man inte äta det nå mer. godis chipa you name it.. tror jag ska döpa det till "doggybag dieten".. ;)

2010-03-14 @ 22:16:02
Postat av: Anki

Haha Karin vilken idé!!

Dessvärre funkar nog inte den dieten nåt vidare på mig för vi åt kyckling redan igår :-D Sen blir den dyr: 500 spänn kostade kräksprutan! Men annars så ;-)

2010-03-15 @ 21:16:24
URL: http://ankihagman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0