Köp och sälj i hemmets "trygga" vrå

Ja det är vad jag sysslar med för tillfället. Säljer en drös med gamla möbler på Blocket och mina skor på Tradera. Ja inte alla skor men nästintill, har tydligen fått elefantfötter efter sista graviditeten! Men det kanske var lika bra för Converseskorna är redan uppe i drygt 300 spänn med 5 dagar kvar.

Och så för pengarna man får in genom att sälja grejer kollar jag efter grejer att köpa. Exempelvis fick Tova nya gardiner för en del av vad jag sålde en gitarr för.

Är man smart (och snål/pank) så är man! Eller vänta nu... föräldraledig heter det visst! ;-)

Så för mina fina urväxta skor ska Alvin få en ny jacka och Tova en bokhylla har jag planerat. Och mamma får ingenting som vanligt. Men vad gör det, så länge man får shoppa och inreda barnrum så är jag nöjd.


Appropå ingenting så kom Alvin med rätt allvarliga anklagelser här inatt. Runt 01.00 stapplar han in i vårt sovrum, yrvaken och söt och utbrister med väsande röst: Wilma SLOG mig!!!
Jag ser framför mig hur Wilma, 2 äpplen hög och lätt som en påskfjäder, har gett Alvin en rak höger när han låg där i sängen och sov oskyldigt.

Herregud vad ska vi ta oss till! Ena hunden stjäl middagsmaten och vandaliserar hemmet, och den andra misshandlar familjemedlemmar. Vi känner oss inte trygga här hemma längre!

Nä nu är det nog inte så allvarligt utan tror snarare att Wilma bara råkat vifta med sin lilla svans på Alvin. Eller att hon försiktigt försökt resa på sig när Alvin legat med sina ben över hennes hals.
Men vem överdriver inte en smula när man är 3 år och fortfarande försöker locka till sig välling mitt i natten?

Och appropå natt så har den nyss börjat och Tova har redan vaknat 6 gånger sen 19.00... blir nog en ganska spännande natt det här med.

Tjingeling!


Kamphundarna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0