Fixa? Inte fixa? Fixa senare? Eller kanske bli lite rikare först?

Ja jag pratar om vårat kök. Vårat hemska, spyfärdiga, slitna mintgrönlimefärgadekökutandiskmaskin från nånstans i mitten av 60-talet.
Jag har anmält köket till många tävlingar, lite för många tror jag för de börjar nog känna igen de där hemska luckorna på alla tidningars och hemsidors redaktioner snart. Men tydligen är de inte tillräckligt illamående där för att man ska vinna ett nytt kök ändå ;-)

Ja hursomhelst så beslutade vi mer eller mindre att byta ut köket nu i sommar, direkt efter midsommar då Johan har semester. Sådär ganska lagom tills skattepengarna kommer! Fast problemet var ju bara att det fattades fortfarande en del pengar. Men optimist som man är så tänker jag att det fixar vi på nåt sätt (bankrån, loppisar ja nånting) Men det har inte hänt så mycket mer på den fronten. Vi är fortfarande fattiga. Fattigjoner som drömmer om ett nytt kök. Nu har man ju levt med detta kök i 3 år så det går ju att överleva ett tag till. Men nu hade hjärnan ställt in så ett ände på detta lidande, och om denna ände inte kommer nu efter midsommar så känns det plötsligt som man inte står ut en sekund till!

Jag är alltså nu så less så jag snart ordagrant kräks i köket vi har nu. Som sagt MINTGRÖNLIMEFÄRGADE luckor, INGEN diskmaskin, bänkhöjd som passar rumpnissar, en kran som lossnar när den lessnar.. ja listan kan göras hur lång som helst!

So what to do what to do...

Jag ska nog sova på saken. Och även konstatera att om detta är det värsta som händer i mitt liv just nu så är jag nog ganska lyckligt lottad :-)

(Försökte lägga ut en av bilderna på köket som jag skickat till de miljontals med inredningstävlingar, men datorn sa att programmet försökte göra en förbjuden åtgärd och ville stängas. Så hemskt är alltså köket!)


Kommentarer
Postat av: Fia

hahahahahah! Här kommer toksmarta Fias ideer för fattigjoner (för vi är precis lika fattiga och här är det badrummet vi kräks över...)



Måla luckorna vita

Köp ny kökskran



:-D Ja det var väl det jag kom på! asg :-D



Eller börja med att "bara fixa en del av köket, typ där ni har diskho etc så gör ni resten när ni får råd???!!!!!

2010-06-07 @ 10:55:43
URL: http://fiaeleonora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0