Ris ris ris

Hela tomten full av ris! Vi har just (för två veckor sedan) fällt 10 stora granar och tallar på tomten. Detta skedde mitt i köksrenoveringen så vi har liksom glömt/förträngt att ta hand om granriset. Men idag arbetade vi som dårar ända till tippen stängde. Hade varit skönt att bli av med allt men det är helt ok för då åkte vi till IKEA istället. Yay! Borsta bort granris ur bh:n, på med lite mascara, en klick foundation på finnen och så iväg i den fläktlösa bilen utan kids! Var faktiskt en riktigt behaglig upplevelse och Johan gnällde inte en enda gång.

Köpte bänkbelysning så vi ska kunna njuta av det fina köket även på kvällarna, handtag till det numera vita städskåpet, en toasits till gästtoaletten så inte pappa trillar i när han besöker den, en ny madrass till Tova som basjat ner sin gamla till den milda grad att den inte blir ren i tvätten längre och ett blått duschdraperi för 9 kr. Jag gillar saker som kostar 9 kr. Jag avskyr egentligen blåa duschdraperier men om det vita man redan har är trasigt och täckt av äckel, om hela badrumsinredningen är från 60-talet dvs BLÅ och om draperiet kostar 9 kr så köper jag det. Och det matchar det blåa mattorna därinne som jag köpte i ett desperat försökt att få rummet att se lite planerat inrett ut. Och sen som sagt - 9 kr.

Och imorgon bitti bär det av till flygplatsen för att hämta min pappa! Vet dock inte om han kommit med planet än men jag tror det kommer gå den här gången. Jag känner det på mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0