Köket!!

Jaaa jag veeeet att tjatar! Men det är nästan klart nu!! Lite lister, lite el, en köksfläkt och bänkbelysning så är det alles klart! Ungefär samma saker som i förra inlägget förutom att kakel-Peppe har fixat fogen nu.
Och enda anledningen att jag tänker lägga ut lite bilder redan nu är faktiskt för att andra har tjatat. Faktiskt.

En annan anledning (fanns vist flera) är att det antagligen kommer dröja ända till nyår innan lister kommit på plats och så länge orkar väl ingen vänta? Jag vet att ni ligger sömnlösa på nätterna av nyfikenhet över hur det ser ut i vårt kök. Jag vet det ;-)

Först lite FÖRE-och UNDER-bilder bara för att minnas 60-talet och dess inredning, väggar av sneda masonitskivar och gammal unken isolering. Behövs ingen vidare förklaring känner jag. Beskåda och rys:













Så här är det, the almost färdiga kitchenet. Och här känner jag att jag måste förklara varje bild för sig bara för att ni ska få en bild av hur det SKA se ut i framtiden när allt verkligen är klart på riktigt. Ungefär där runt nyår som sagt:

Här ska micron flyttas till utrymmet i ett av överskåpen som syns där till höger på bilden. Här hade kakelfoget inte kommit på plats än men det har det nu. Då vi i all river rev ner dörröppningen till köket så ska det dit en vit list på dörrkanten där allra längst till höger på bilden. Även en bit ljuslila tapet som Johan rev ner när han trodde han var Hulken. Och så taklister och SOCKLAR ska sättas upp. Som ni ser är det trägolv under bänkarna. Vi var väldigt nära att riva upp hela golvet också en sväng där när Johan var riktigt på hugget,  men vi hejdade oss och skjuter på golvslipande till senare. Därför är det väldigt viktigt med SOCKLAR nu.


Som sagt en fläkt ska vi ha och en micro i skåpet, lite el på väggen och en dörrlist. Ser ni spishällen? Den varnar när en platta är varm, kan torkas med en våtservet och syns knappt. Jag älskar den. Jag äslakr ugen och diskmaskinen med men de har ännu inte blivit invigda. Som sagt lite mera el ska på plats.


Ja detta ser nästan ut som en av FÖRE-bilderna och det kan man ju säga att det är också. Kyl och frys ska väl bytas till kromade nån gång som sagt i framtiden, kanske när barnen flyttar hemifrån? Och städskåpet ska målas vitt. Detta kommer jag dock se till ska ske innan Johans semster är slut. Tegelväggen har Johan egenhändigt knackat fram en varm sommardag. Han såg ganska rolig ut med vita ögonbryn och matchande näshår. Den ska nog målas vit och sen är det slut på idéer där. En bänk kanske? En dubbel kyl o frys? En palm? Eller så får hundarna ha kvar sin nya matplats. Hur som helst så gillar jag det prickiga övertäckandet av ett misslyckat försök att pussa ihop ett golv där under bänken stått.. Det blev helt enkelt inte så snyggt. Tur man har vaxduk.



Barnen och hundarna inviger nya matgruppen som jag hittade på blocket för 400 kr. Bordet är omålat och omklätt. Kände att lite 60-talstema kunde få finnas kvar. Älskar prickar.


Sådär och vill ni se allt live så kom förbi på en kaffe! Och känner nån att "jag bara måste få se bild på nya fläkten, elen och alla lister sen annars kan jag inte sova inatt" så är det bara att hojta till så laddar jag upp!!  ;-)





Kommentarer
Postat av: Eli

Åh så fint ni får det!!! Komma förbi på ett glas vatten -funkar det ;-) kaffe drickes ej (än?)..

KUL med renovering!!!

Jag kan nog inte sova innan jag sett fläkten.. ler

Näe då, jag tror att den är superfin o matchar alldeles galant! =)

2010-07-13 @ 00:12:30
URL: http://carli.blogg.se/
Postat av: Ingela

Wow vilken förändring...super fint Anki!!!Måste ni vara nöjda med?Ska bli kul att se det in real life;)



Kram kram

2010-07-13 @ 08:06:05
URL: http://rutan81.blogg.se/
Postat av: Veronica

Det kostar 50:-/kg och 1 kg=2 liter.

Ungarna älskade det och gubbarna är ju så himla goda :-D

2010-07-13 @ 08:53:53
URL: http://vera82.blogg.se/
Postat av: Fia

Kommer gärna och kikar in real life!!!! :-D SÅÅÅÅÅ FINT!!!! RIKTIGT RIKTIGT FINT!!!!! Ganska likt Bellas måste jag säga... ;-) skratt Man blir som man umgås heter det ju! Nä nu ska jag baka vidare mina bullar, Novali fyller ju stora tjejen imorn! :-D

2010-07-13 @ 16:36:16
URL: http://fiaeleonora.blogg.se/
Postat av: Ketchupmamman

Mycket stiligt. Lite långt att åka för kaffe, men annars hade det varit trevligt ;-)

2010-08-07 @ 14:02:25
URL: http://www.ketchupmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0