Besök och kök

Nu är pappa här äntligen, jättekul! Alvin fick 3 transformers som vi spenderat ungefär hela kvällen med att förvandla. Står att de är från 5 år men jag vette fasen ;-) Till slut lyckades jag få ihop den sista till en bil. Det tragiska är att den åter kommer vara en robot igen när vi vuxna kliver upp imorgon.
Sen fick Tova en bedårande Red Sox-klänning, och Alvin matchande linne + shorts. De är så bedårande att jag måste ha en fotosession med barnen imorgon! J
o tvättbara tuschpennor blev det med. Eller inte tvättbara utan avtvättbara. Alltså att det barnen målat på sig och sina kläder går att tvätta bort. Jättebra!

Innan vi hämtade pappa på Arlanda så kom vår privata elektriker (Johans kusin) och fixade klart elen i köket. Nu fungerar DISKMASKINEN! Den låter knappt någonting. Johans farmor undrade om det var fel på den för den var så tyst. Johans fasters diskmaskin lät minsann mycket högre, och det Johans faster äger är alltid top noch. Därför skulle Johans farmor stanna kvar tills vi kört klart den tomma maskinen (tydligen skulle man göra det innan första diskningen) och se om den lät högre när det var disk i maskinen. Hon ledsnade dock innan så vi förväntar oss ett nytt besök i morgon.
Men nu kom jag av mig. Jo så höll fläkten nästan på att komma på plats. Ett eluttag sticker halvt ut bakom fläktröret så antingen måste vi kapa halva uttaget eller en bit av röret. Typ pest eller kolera. Jag insåg detta lilla problem för länge sedan, innan det var för sent, men ingen lyssnade på mig. För manliga karlar vet alltid bäst.
Men jag har uttryckt min ilska över detta, fått Johan att erkänna att jag hade rätt och gått vidare med mitt liv. Min mamma tyckte att lite svart eltejp skulle lösa problemet. Min pappa förelog lister och jag tror vi väljer det sista.

Tänk vad jag kan mala på om köket alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0