Rottis?

Jo sen har vi ju lite funderingar på en ny hund.. en 6 månaders rottistik som ska placeras om. Men hur tusan ska man fatta ett beslut? Kanske bäst att åka och kolla på henne i helgen så kanske känslan får bestämma. Men då vet vi redan hur det blir. Var ju så vi fick med oss Storm hem och fick hit Wilma ;-) Storm bet mig i näsan när vi var hos uppfödaren och då var jag såld direkt! Saknar goa killen förbannat mycket... Wilma skulle bara komma hit på prov en helg för ca 2 år sedan men boadein sig direkt i både soffor och säng och blev kvar för gott.
Förnuftet blir totalt bortblåst när man ser de där bedjande bruna ögonen som bara strålar: "ta med mig hem!"

Ska nog göra en för-emot lista:

FÖR

*Vi vill nån gång ha en till rottis
*Helst en tik
*Helst inte en för ung valp hur söta de än må vara
*Hunden är rumsren, kan enklare kommandon och är van vid barn
*Wilma saknar nog sin stora svarta kompis och vill nog ha en ny stor svart kompis
*Hundarna har alltid sällskap av varandra när man ska iväg
*Vi får en ny vakthund och slipper inbrott och larmförsäljare
*Vi bor alldeles perfekt med stor tomt
*Jag är mammaledig och är sällan borta långa stunder
*Vi får en ny familjemedlem att älska


EMOT

*Blir lite jobbigare att gå med vagn, 2 barn och två hundar som alla ska åt olika håll
*Kostar mer med hundförsäkring och veterinär
*Ska vi verkligen skaffa en svart hund nu när vi just gjort ett vitt sovrum? ;-)
*Mer dammsugning
*Går åt mycket tid att uppfostra en hund
*Gäster blir omkullvälta ;-)

Ja det verkar ju som FÖR-listan leder hittills!


Nån som har fler punkter att komma med? Help!


Kommentarer
Postat av: Fia

Det känns ju som att FÖR listan leder rejält! :-D Själv tror jag nog att Anki vill ha denna hund och egentligen redan bestämt sig. Eller har jag fel? ;-) KRAM!

2010-01-15 @ 11:12:00
URL: http://fiaeleonora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0