Vilket flyt!

Ibland har man riktigt flyt alltså! Oftast inte men när det väl händer ska man njuta. Jag hade en flytdag igår. Började med att vi faktiskt tog oss ut från huset och i tid till bussen, väl på bussen står en dubbelvagn redan men Tovas vagn får preciiiis plats bredvid.
Var inne i stan kl 12 och skulle hämta ut biobiljetterna innan 12.30. Springer in med ungarna på stationen för att ta ut pengar till lite barnkläder jag ska köpa av en på blocket. Måste sedan växla dessa pengar till jämn summa så får skena in på pressbyrån. Som tur är bor människan mitt i stan så halvjoggar dit med vagn och Alvin i släptåg, ger pengar, får en kasse och springer nu ännu fortare till bion. Kl 12.29 är vi framme och kan hämta ut biljetterna! Sen går Alvin med sin kusin och faster på bio medans jag, Tova och gudmor Karin knallar runt på stan ett par timmar. Hinner handla allt som är kvar inför dopet (dock dög inte Johans skjorta som jag spenderade en timme med att hitta, karlar!!) och Tova sover hela tiden i vagnen.
Sen är bion klar och jag hämtar Alvin, gär till leksaksaffären och då ringer Johan och säger att han kan sluta jobba om en kvart och att vi får skjuts hem. Hem äta mat, fixa med ungar och sen iväg på träning 18.30. Alvin var superduktig hela tiden när han fick halvspringa med mig och vagnen och hade suttit still hela filmen med.
Enda oflytet på hela dan var att gympaledaren glömt bort sitt pass så en annan ledare fick köra bodypump, men det funka det med ;-)

Nu tror jag inte att nån orkat eller brytt sig om att läsa min novell, men vill bara påpeka att man i dessa tider med snö som bara förökar sig, kyla som bara blir värre ändå ska passa på att uppskatta såna här bra dagar när allt annat ikring bara klaffar! Det är alldeles för mycket gnäll om allt hela tiden och man tar för givet de små sakerna i vardagen som faktiskt funkar bra. Och igår hade jag en sån dag när jag njöt av allt som gick så bra, även om det utåt sett bara är småsaker. Se det positiva i allt!

Och verkar som mitt flyt fortsätter även idag då Alvin fick skjuts med grannen till dagmamman och jag slapp klä på Tova och ge oss ut i -25 grader!
Nu kommer snart Bella och Tilde över och jag sa att jag skulle hinna ta på mig en bh så bäst att sätta fart då ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0