Dan före Dagen-D

Alltså dagen för dopet. Tovas dop som ska ske imorgon tillsammans med hennes söta lilla kompis Tilde :-) Ska faktiskt bli jättekul att småtjejerna kommer först döpas ihop och sen växa upp tillsammans.
Ni är verkligen fantastiska vänner familjen Sjödin-Andersson!!

Iallafall så har barnens gudmor Karin varit ute idag och hjälp till att göra tårtor, åka hit och dit med bilen och sen duka inför dopet imorgon. Så otroligt tacksam för all hjälp! Andra gudmodern Lotta skulle också följt med ut men hade ingen bilstol till lilla Jonis så det gick inte. Men det viktigaste är ju att hon kommer imorn!

Ska bli otroligt spännande att se hur det kommer gå i kyrkan ;-) Mina barns underbara gudmödrar har nämligen en tendens att råka ställa till det lite så fort de vistas i en kyrka, speciellt då de ingår i huvudensemblen som står framme med prästen.

Vid Alvins dop för 3 år sedan blev det ett litet missförstånd när dopvattnet skulle hällas upp. Planen var att Johans systerdotter skulle hälla upp vattnet, men när det väl är dags väser Lotta lite halvhögt: "KARIN, DET ÄR DU NU!" Karin blir förvirrad och kliver fram, tar kannan och öser i vattnet ovetandes om lilla Felicia som snopet ser någon annan hälla upp vattnet. Nu är detta inte så farligt för Felicia var faktiskt inte så liten alls och ingen annan fattade ju ens att det blev fel.

Andra händelsen inträffade på vårt bröllop för 1,5 år sen då jag otroligt nog valt samma härliga personer som brudtärnor. Allt började väl ganska bra tills prästen börjar sjunga en bön så otroligt falskt att mina fina brudtärnor lite smått börjar fnittra hysteriskt och nästan bryta ihop där bredvid oss framme i kyrkan. Jag har fått berättat för mig i efterhand att jag viskande mordhotande kommentarer till dem under vigselakten men det är säkert bara lögner ;-) Hursomhelst så blev vi ju gifta till sist!

Så nu undrar jag vad som kommer hända imorgon då det åter är dags för dessa två tjejer att inta samma kyrka med oss?? Jag tycker att Tova också borde få ett minnesvärt dop men håller ändå tummarna i smyg att det inte blir nån större katastrof än de två föregående händelserna. Och detta för familjen Sjödin-Anderssons skull ;-)

Men oroa er inte tjejer, för vad ni än gör så kommer det inte märkas av alls medans Alvin och Liam hänger i prediksstolen och dinglar eller testar hur man spelar på en orgel ;-)
Och vad som än inträffar så älskar jag er båda och vet att mina barn har de bästa gudmödrar som går att få!


Supersnabbt tårtbak


Resultatet


Morgondagens söta huvudperson





Kommentarer
Postat av: momo

Hur kan nån vara sååååå söt!!! Momo vill äta uppdig....Tova älskade lilla barnbarn. /momo Gudrun

2010-02-28 @ 21:28:45
Postat av: momo

Alvin du e´åsså jättesöt med en hel bunke grädde framför dig i full fart att färdigställa underbart goda tårtor...men vem e´de till vänster??? kan de vara Karin? Puss puss Momo

2010-02-28 @ 21:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0