Och så en liten lista

Har haft lite ångest över över hur ytligt och egoistiskt jag beter mig ibland så därför tänkte jag haka på trenden med den där blogg-listan som alla skriver nu. Och den handlar ju just om MIG; MITT LIV OCH MINA TANKAR. Typ. Inte ett dugg ytligt men ack så egoistiskt ;-) Men kul kanske. Iaf om jag kommer ihåg att blogga också..

♥ Dag 1 – Presentera mig själv.
♥ Dag 2 – Min första kärlek.
♥ Dag 3 – Mina föräldrar.
♥ Dag 4 – Det här åt jag idag.
♥ Dag 5 – Vad är kärlek.
♥ Dag 6 – Min dag.
♥ Dag 7 – Min bästa vän.
♥ Dag 8 – Ett ögonblick.
♥ Dag 9 – Min tro.
♥ Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.
♥ Dag 11 – Mina syskon.
♥ Dag 12 – I min handväska.
♥ Dag 13 – Den här veckan.
♥ Dag 14 – Vad hade jag på mig idag.
♥ Dag 15 – Mina drömmar.
♥ Dag 16 – Min första kyss.
♥ Dag 17 – Mitt favoritminne.
♥ Dag 18 – Min favoritfödelsedag.
♥ Dag 19 – Detta ångrar jag.
♥ Dag 20 – Den här månaden.
♥ Dag 21 – Ett annat ögonblick.
♥ Dag 22 – Det här upprör mig.
♥ Dag 23 – Det här får mig att må bättre.
♥ Dag 24 – Det här får mig att gråta.
♥ Dag 25 – En första. 
♥ Dag 26 – Mina rädslor.
♥ Dag 27 – Min favoritplats. 
♥ Dag 28 – Det här saknar jag.
♥ Dag 29 – Mina ambitioner.
♥ Dag 30 – Ett sista ögonblick.



Då kör vi med Dag 1 med Presentera sig själv och det är verkligen jättetidigt på Dag 1, så tidigt att jag inte ens hunnit sova än. Men egentligen borde jag börjat med Dag 1 i månadegs och då är det jättesent just nu..

Jag är heter Anna-Karin Mary Hagman Fd. Langdell och är mamma, fru, dotter, syster, vän, glad, positiv, gnällig, tjatig, upprepande, tänkande, pysslig, ironisk, högljudd, matglad, omtänksam, naiv, lite pedantisk, lat, tidsoptimist, dålig kock, shoppingsugen och skriver ofta ogenomtänkta saker med helt fel ordböjningar.



Känner mig väldigt positiv just nu så kör på med Dag 2 på en gång. Då kommer jag ifatt ordningen på listan lite. Jag kommer antagligen inte blogga förrän nästa vecka nån gång igen så lika bra att passa på medan man ändå inväntar att nån ska vakna här hemma igen.

Dag 2 låtsas vi att det är och då var det Min första kärlek:

Svårdefinerat det där. Jag tänker och tänker och inser att jag varit kär måååånga gånger. I lågstadiet då det var hippt att fråga chans på sina bästisar och sen aldrig leka med varandra förrän man gjort slut, sen var popstjärnor som man hade vilda fantasier om att få gifta sig med en vacker dag väldigt trevliga, i högstadiet då självförtroendet var var i höjd med dammråttorna och man led av tunghäfta, och i gymnasiet när man bara inte riktigt visste hur man skulle bete sig i ett förhållande så det var lika bäst att ha en drös killkompisar och lite lösa förbindelser istället.
Men så träffade jag en dag en människa som jag då inte alls trodde jag skulle bli speciellt förälskad i, förrän en dag flera år senare då vi mitt i världens gräl skrek de magiska orden till varann: "Men fattar du inte att jag älskar dig din idiot! Eller nåt liknande.." Jätteromantisk verkligen. Men mer romantiskt blev det iallafall för han är fortfarande kvar i mitt liv, för alltid snarkandes vid min sida om nätterna.
Så den jag får räkna som min första stora kärlek är faktiskt han, min man!
(övar inför julklapparna med lite rim)


Nu ska jag tappert försöka följa resten av listan som man ska, så den tredje får väl komma imorn (eller idag då fast efter jag förhoppningvis sovit och möjligtvis jobbat).

Tjingeling!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0