Nu i veckan

Nu blev det missat flera dagar igen men det kan inte hjälpas för så är det och så kommer det fortsätta vara. Så ska jag då skriva om förra veckan eller den som just startat idag?
Eftersom jag har bråttom skriver jag om den som kommer för då har de tinte hänt något än och därmed hinner jag med bussen strax.

Idag är det Måndag och Lucia. Dock är nog vi de enda som inte firar lucia idag eftersom dagmammorna i byn alltid firar det på onsdagar istället av någon anledning. Men barnen brukar lussa för gammelfarmor så jag tror Johan ska åka dit med dem efter hämtning sen. Jag ska göra mig fin och åka till jobbet med ett ett gäng gröna bakelser som blev över efter helgens julfika.

Tisdag blir det jobb igen och sen sista avsnittet av Desperata hemmafruarna. Sen kommer jag vara irriterad resten av kvällen eftersom det slutade så spännande och det dröjer flera månader innan man får se fortsättningen.

Onsdag är jag så himla LEDIG och ska klä ut barnen till små tomtar och kolla på när de sjunger vackert på luciafirandet. Utomhus.

Torsdag var det jobb igen och Fredag med.

Lördag är jag sådär fruktansvärt ledig och ska då göra hemmagjorda pizzor med familjen Sjödin/Andersson. Vaddå? tänker Jona nu. Jo jag har glömt däga det älskling men vi ska äta ihop med Bella och Fredde på lördag.

Söndag skulle vi visst ha öppet extra länge i butiken så då behövde de min expertis där hela dagen lång...


Kommentarer
Postat av: däga jona

hmmm jag undrar ja.. drack du upp sista glöggen till frukost imorse gumman ?

2010-12-13 @ 16:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0