Det fanns en tid...

.. då jag faktiskt skrev här flera gånger i veckan. Den tiden är uppenbarligen förbi.
Det fanns också en tid då det fanns en lista man slaviskt skulle följa varje dag och skriva om högst intressanta saker. Den listan har jag totalt bojkottat för länge sen.

Men hej på er tappra människor som kollat in här idag.

Saken är väldigt enkel egentligen. Jag är helt enkelt för upptagen för att orka logga in.. det är faktiskt JUL i övermorgon!! Jag älskar jeln! jag älskar julpynt, knäck (OBS INTE SJÄLVA KOKANDET), saffransbullar, pepparkakor, julmust och julmat. Jag gillar även Tomten som jag innerst inne önskar fanns på riktigt. Ingen skulle vara lyckligare än mig om Jultomten fanns på riktigt. Notera att jag skriver hans namn med stor bokstav, helst i klass med Gud mao.
Men jag har en alldels egen tomte. Honom kan ni hitta på Gränby Centrum mellan 11-12 den 23 December varje år. I år kommer han ta en kölapp på Guldfynd och köpa ett fint smycke som hans snälla fru valt ut till sig själv. Och detta enbart för att göra det lätt för Tomten så han hinner ha lite lunchrast också. Dock oroade sig Tomten för att frun sin skulle bli ledsen ifall hon visste vad hon skulle få i julklapp. Jag vet inte varför han tror det, för inte har det väl hänt att frun gnällt om sånt tidigare? Men i år går detta alledelds utmärkt iallafall!

Eftersom jag i flera veckors tid tänkt lägga ut lite bilder här från, skojiga tillfällen och sånt, men uppenbarligen inte gjort det, så kommer här allihopa på en gång. Vi kan kalla serien för December månad helt enkelt.

Tova och Tilde julfikar


Alvin och Liam bakar pepparkakor


Och vilka fantastiskt fina det blev då!


Alvin fick dekorera ett pepparkakshus och äta allt godis som inte fastnade på taket


Tova stannade uppe tills ögonen gick i kors, och hjälpte till


Jag trodde att jag gillade att baka och gjorde ett lass med saffransbullar


Vi julpyntade och insåg hur mycket spackelfläckar det finns på väggarna. Tog därför resten av julkortpyntkorten med mobilen som inte har lika bra skärpa. Insåg sen att jag inte vet hur man lägger in såna bilder på datorn...


Barnen gick luciatåg och sjöng så fint


Tova övergav uppträdandet för att pussas lite med Hugo


Tova gillade sin chokladkalender


Sen tog vi årets julfoto


Och mormor kom på besök och satt framför granen


Jag spenderade en hel kväll med att leta efter tomtens halva luva. Utan resultat.



Sen har vi byggt en snögubbe med hjälp av pudersnö och några hinkar vatten. Han heter Jabba the Hut av helt uppenbara anledningar. Bild på den kommer när jag blivit ett datasnille.

Just nu är jag bara en idiot som sitter vaken vid datorn mitt i natten.

God Jul och vi ses om 5 kg!


Kommentarer
Postat av: Anki

Jag kanske älskar jeln också men Julen älskar jag ännu mer. Sen önskar jag mig ett par ögon och en rättstavningstalang i julklapp av tomten.

2010-12-23 @ 01:10:04
URL: http://ankihagman.blogg.se/
Postat av: mojmoj

Du skriver fort Anna....därför lite fel....gör inget charmen går igenom ändå. Tack för alla fina bilder på er. Hoppas Tomten hittar nått fint idag på Guldfynd!



ps Kristian och Denae fick pakétet igår och skulle öppna då! Härligt det gick fram!

Puss ouss mamma

2010-12-23 @ 09:45:52
Postat av: Ingela

gulligt kort på Tova o Hugo ;)...alla kort va fina iof =)

2010-12-23 @ 21:06:21
URL: http://rutan81.blogg.se/
Postat av: Eli

Härligt, egen tomte o allt! =)

fina kort!

GOD JUL!

Kram

2010-12-23 @ 23:10:36
URL: http://carli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0