Dag 6 - Min dag

Ja men dåså, det här blir ju intressant.

Ok dagen började med att Tova tänkte kliva upp kl 03.30 och vägrade somna om. Efter hela 5 minuter gav jag upp och väste till stackars Johan att han minsann fick ta hand om dottern sin för att jag ska jobba hela dan och jag orkar inte jobba om jag aaaaaldrig får sova en enda natt!! Nåt sånt sa jag. Jag är inte så trevlig mitt i nätterna.
Vaknade nästa gång av att klockan ringde och Tova och Johan kommer ut ur Alvins rum där de slumrat en stund. Alvin hittade jag bredvid mig i sängen. Inte så noga med vem som sover var här hemma längre. Bara folk sover.

Efter lite mascarapåtagning osv så hann jag i tid till bussen som inte var speciellt sen trots att det faktiskt ligger SNÖ på vägarna. Heja UL!
Gick in på Hemköp men glömde bort vad jag skulle handla så gick till jobbet istället. Och därnånstans började dagen på riktigt. Julrusch, hysteriska människor och ca 10 20 lådor med varor, a la size flyttkartonger, har jag beblandat mig med. Onda blickar har jag fått medans jag plockat upp varor. Ty de tänker att varför ska inte den där tjejen täckt i kartongdamm, och blödande nagelband därborta stå i kassan med sina många kollegor? Jo därför att packar ingen upp lådorna så har ni inget att handla och slåss om kära kunder. Så är det. Sen var jag väldigt trevlig ett tag och slog in många fina julklappar till många trevliga människor.
Sen stängde till sist butiken och jag hade fått en trevligt sms från min snälla man som undrade om "Damen vill åka bil hem?" Ja tack!

Väl hemma var maten lagad av världens bästa mormor, Alvin berättade om ett jättestort tomteägg fullt med godis som han fått (är det påsk???) och Tova var så trött så hon la sig och vilade på köksgolvet en stund.

Nu ska jag slå ner mitt arsle i soffan och sedan sitta där i ca 5 timmar. Ska leta efter lite chips först bara.


Kommentarer
Postat av: mojmoj

Jaså var det det här du skrev när jag smygkikade bakom din axel kära dotter. Du skriver så roligt så jag skrattar medan protesen skaver i gallgången!!! Tova hade bra mysigt sen med mammi i soffan. Hoppas ni får sova i natt. Mojmoj tror det e´tand nr 8. Mojmoj älskar Tova åsså. Alvin hittade majsen i frysen. "Ja hittar allt Mojmoj". Oh tack älskade Alvin. "Tack själv".

2010-12-04 @ 23:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0