Dag 3 och mina föräldrar

Med några minuter tillgodo kan jag lyckas hinna detta inlägg på rätt dag faktiskt.


Pappa

William alias "Wille" heter min pappa. Född och uppvuxen i USA, närmare bestämt Boston, men flyttade av nån anledning till Sverige när han var runt 25 tror jag. Och tur var väl det för annars hade jag ju inte suttit här nu.
Halvitalienare i blodet vilket måste vara enda anledningen till mitt lite heta temperament då och då.
Min pappa är genomsnäll och det är från honom jag ärvt min dåliga humor, mitt shoppingbegär och säkert en hel del andra saker. Datasnille och prylintresserad är han också. Jag blev påtvingad min första mobiltelefon ungefär när andra folk bara hade sett dessa tegelstenar i Hollywoodfilmer. Pinsamt då, men nu i efterhand inser man att jag ju var hur hipp som helst, kanske tom den som startade mobilmodet i stan?
Skämtåsido. Min pappa har senaste 10 åren eller mer bott i USA igen och i och med det hörs vi mer sällan än vi borde. Men det är roligt när han lyckas komma hit och jag älskar honom!



Mamma

Ja vad säger man om min mamma annat än att hon är den mest omtänksamma och kärleksfulla mor man kan ha. Hon tänker alltid på andra i första hand och finns alltid tillhands när man än behöver henne.
Född i härliga Ludvika men flyttade till Uppsala någon gång för länge sedan och träffade min pappa. Och tur är väl det som sagt.
Mamma är en väldigt lugn och jordnära person som älskar naturen och havet. Hon är genomsnäll och världens bästa mormor till mina barn. Även världens bästa svärmor, det vet jag att Johan skulle sagt =)
Gudrun är det namn hon döptes till men går nuförtiden under smeknamnet "Momo". Spelar ingen roll vem hon pratar med, hon liksom presenterar sig så jämt.
Älskar min mamma så otroligt mycket!




Jag har haft världens bästa och tryggaste uppväxt man kan tänka sig och det har jag mina fina föräldrar att tacka för! Min bror har även haft ett finger med i det spelet men den rubriklen kommer en helt annan dag.

Inte lyckades jag med detta heller på rätt dag men en kvart hit eller dit är ju inte så noga..



Kommentarer
Postat av: momo

måste säga att du skriver så fint om oss dina föräldrar. Jag kunde inte fått en finare dotter: så rak, öppen, ärlig, rolig och du skriver så otroligt bra! Jag är så tacksam för dig, Kristian...att ni blev mina barn. Rikedomen sprider sig...nu finns också Johan, Denae och så de underbaraste av allt: barnbarnen. puss puss från mamma

2010-12-03 @ 00:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0