Dag 11 - Om min bror

Oj vad jag måste ha fuskat för 11 dagar kan det väl inte ha gått sn liststarten va? Och ända har jag inte skrivit på 2 dagar.. jaja.

Ett syskon har jag och det är min bror Kristian. Jag kunde haft en syster med - Karolina - men hon föddes väldigt sjuk och blev bara 2 dagar gammal. Detta hände ett år innan jag kom så jag hann aldrig ens träffa henne.

Men min bror har varit mer än tillräcklig i mitt liv för han är den bästa brodern man kan tänka sig! Han är snällast av de snällaste, den mest omtänksamma man kan tänka sig och har om än sämre humor än mig. Han är "en aning" pedant vilket betyder att han mår psykiskt dåligt när saker är i oordning. Nja inte riktigt så illa är det, men det bästa jag visste när vi var små var att flytta på grejer i hans rum och sen se på medans han ställde tillbaka dem på sin plats igen. Undrar om jag var en elak unge?

Trots att han är 5 år äldre än mig så har vi alltid kommit bra överens, och framförallt nu som vuxna.
Det enda negativa som finns med min bror är att han bor på andra sidan jordklotet och vi kan nästan aldrig ses. Han flyttade till USA för ca 10-11 år sen för att bli pilot och har nu fastnat där med sin sambo Denae och deras lilla Hammy. Kanske ska tillägga att Hammy är en kanin och inget barn, så ingen oroar sig. Den kaninen förtjänar ett helt eget inlägg nån dag.

Hur som helst så finns det inte tillräckligt med ord för att beskriva vilken fantastisk bror jag har och jag älskar honom av hela mitt hjärta!



 


Kommentarer
Postat av: momo

Älskade dotter min: Din snällaste, finaste bror är min son eller som Alvin skulle säga: Kristian är ditt barn. Vidare: "min mamma är ditt barn". Sen brukar han få till det med glimten i ögat och humor i munnen: "och min mamma är din mamma och du är hennes barnbarn", eller "mamma är ditt barn och mitt barnbarn" och "Tova är barn till min mamma och pappa och ditt barnbarn" Rätt du sa rätt de va. Bulleribulleribock! Sista gångerna i Björklinge sa Alvin:"Momo vänta: jag skulle bara säga hälsa Kristian!" Puss puss

2010-12-10 @ 11:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0