3 snabba

Lika bra att köra på, jag kunde visst inte ignorera listan, den är som ett klister på näthinnan och otroligt ångestframkallande.

Ett ögonblick - Alldeles nyss för en liten stund sen när jag var på väg att logga ut men av någon anledning ändrade mig och tänkte att min hjärna endast får ro att stänga av när jag skrivit ifatt på listan. Det var ett laddat ögonblick som jag kommer minnas för evigt eftersom jag just skrev ner det totalt meningslösa ögonblicket.

Min tro - Jag tror på min alldeles egna gud som när jag var liten var en stereotypisk farbror med långt vitt skägg som var uppe i himlen. Tror jag kanske förväxlade honom lite med jultomten. Båda kunde man ju be om saker iallafall. Sen försvann det där lite för jag insåg att det stod en massa saker i en Bibel som jag inte riktigt höll med om, och därmed sprack ett framtida liv som Kristen. Samtidigt kunde jag ju inte bara tro på ingening. Nånting finns det som är större än oss människor och som påverkar saker. vad det är det vet jag inte men Gud är väl kanske ett bra namn på det. En högre makt är kanske ett bättre.
Sen tror jag stnhårt på spöken. End of story.

Om dagens outfit - Ja vad säger man. Ledig dag. Samma trosor som igår. (Jag vet asäckligt) Ett par rosa plyschbyxor och en trasig luvtröja täckt av vetemjöl och smör. Kanske skriver om detta igen imorgon efter jobbet, bara för att uppmärksamma kontrasterna mellan "ledig" och "jobb". Eller inte.

Nu ska jag iallafall klä mig i täcket och hoppas på att slippa vakna och behöva söva söt liten flicka mitt i natten.

Kommentarer
Postat av: Eli

Du är så rolig!!! Inte kan du skippa listan nu heller -när tom ögonblicket kom med! *haha*c

2010-12-08 @ 10:31:11
URL: http://carli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0