The bugs are bugging me

Som ca 99% av befolkningen är jag inget stort fan av insekter. Men denna sommar har nog slagit alla rekord!

Utan inbördes ordning kommer härmed lite fakta om de äckliga små krypen.

Tvestjärtar:
De finns överallt där det är mörkt, trångt, ljust, rymligt, soligt och molnigt. Men helst bland handdukar i linnéskåpet och i min bh. Nyps när de har extra tråkigt eller blir störda.

Flugor:
De finns också precis överallt. Förökar sig lika ofta som sekundvisaren rör på sig.
Låter gärna som mest och flyger närmast öronen när man försöker sova. Har detta år blivit utsatta för Johans terror. Flyger de ens i närheten av det elektriska tennisracketet kan de räkna med att bli torterade om och om igen. Det är roligt med gnistor.

Getingar:
Vet inte om invandringen bland dem ökat med 4000000% i år eller om de plötsligt blivit väldigt fruktsamma? Invasion är ordet i alla fall. Inga stick hittills men de ser väldigt hotfulla ut. Furuvik heter deras högkvarter.

Spindlar:
Är äckliga, vidriga och alltid på fel ställe. Har alldeles för många ben. Finns inget mer att tillägga där.

Myggor:
Kanske de mest irriterande små varelser som finns. Små vampyrer som lever tragiska och meningslösa liv men som bara måste förstöra din kväll innan de går och dör.

Nu ogillar jag varenda litet småkryp som finns och skulle helst utrota allihopa, men jag förstår att de är en del av näringskedjan och kan ibland känna en viss tacksamhet gentemot spindeln när jag ser en stor geting sitta fast i ett spindelnät.

Men kan nån tala om för mig varför dessa vidriga äckel ska existera?:

FÄSTINGAR:
Sommarens största orosmoment. Ser små och oskyldiga ut när de sitter på grästrået och solar. Men så kommer en oskyldig hund förbi och de går genast till attack! Suger sig fast på första bästa ställe där de sedan sitter och växer till vidriga feta klumpar. Har de inte hunnit göra det så hänger de kvar en stund på hunden tills hunden lagt sig i en barnsäng, och där släpper de taget för att leta rätt på första bästa oskyldigt barn att klamra sig fast vid och påbörja fettoprocessen.
Kan inte världen överleva utan dessa äckel? Varför kan ingen utrota dem?


Om du fick välja ett enda djur att utrota, vilket skulle det vara?


Kommentarer
Postat av: Eli

haha Skrattar gott åt din beskrivning -håller lätt med!!! Alla dessa "varelser" är dryga!!! Men ska jag utrota ngn så får det faktiskt bli fästingen -det verkar va den som kan ställa till med mest bekymmer =(

Kram

2010-08-15 @ 22:53:49
URL: http://carli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0