Svamp, svamp, svamp jag vill ha SVAMP!

I år ska jag hitta svamp! Helst kantareller men vad som helst som går att äta utan att tömma maginnehållet efteråt. Jag har aldrig hittat en enda svamp i hela mitt liv. Jag frågar folk var svampen finns, och de svarar "sånt där talar man ju inte högt om!" Nej det är klart, det är väl svenskarnas bäst bevarade hemlighet. Var man kan hitta kantareller. Skvallra om allt annat är vi bra på, men att tala om var svampjävlarna växer det kan man ju inte!! Nu har jag tur att känna lite vettiga människor som faktiskt delat med sig av sina tips, så ikväll ska jag och min mentala stöttepelare Isabelle ge oss ut i skogarna!

Jag önskar oss ett stort lycka till!


Alla svampar som inte ser ut så här kan man äta va??


Kommentarer
Postat av: Anna

Kikar in och läser lite, kan tipsa om att svamparna har inte hunnit komma upp riktigt än. Vänta nån vecka till:)

2010-08-11 @ 16:39:41
URL: http://tobotroll.bloggplatsen.se
Postat av: Jessica

Hoppas ni hittar nån svamp;)) åkte ni dit jag sa? Kram!

2010-08-11 @ 20:56:21
URL: http://jessicaandersen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0