Just ja jag har ju en blogg också

Det blir ju lätt så där på semestern, att alla roliga saker och utflykter man gör varje dag får en att inte hinna med viktiga saker såsom internetsurfande. Nu stämmer dock inget av detta på mig, för den enda utflykten vi gjort har varit en dagstur till Furuvik, dock en väldigt rolig sådan. Och Facebook är jag inne på varje dag, flera gånger om dagen... onormalt många gånger tycker vissa här hemma.
Jag är helt enkelt för lat. Jag tycker det är synd att man inte kan klicka i en "kom ihåg mig" knapp på blogg.se's hemsida, så man slipper logga in varje gång man kommer på nåt att skriva. Sen att mina fyndigaste blogginlägg dyker upp i huvudet kl 02.30 varje natt när jag febrilt försöker somna kan ha nåt med saken att göra också.

En kort update av vad som hänt:

Pappa/Svärfar/Morfar kom på långväga besök från USA till Alvins stora förtjusning då han hade med sig TRE Transformers! Vi umgicks, slappade, åkte till Sthlm, åkte till Willy's, åkte till Gränby, åkte på loppis, åkte till Ulva Kvarn, byggde Transformers, lagade datorer och lite såna saker. Sen åkte pappa hem och jag kom på hur mycket jag saknar honom.

Dagen innan pappa åkte kom gudfar Kalle hit med sin dotter Lia (Johans guddotter) för att hänga några dagar. Vi umgicks, slappade, badade barn, släppte ut barn på tomten, tog hand om gråtande barn, handlade på Hemköp, åkte till Furuvik och vann 4 kg choklad och hur mycket chips som helst! Sen åkte de hem och vi kom på hur kul det vore om de bodde lite närmare.

Sen dess har jag dammsugit, ätit palt för första gången nånsin, tvättat, dammsugit, tagit en våghalsig resa med båda barnen själv till IKEA, tvingat Alvin att gå en halvmil eller nåt från IKEA till Johans jobb, skällt på hundar som tuggar sönder dyra möbler, dammsugit, lagat lite mat då och då, krattat 1300 kvm tomt, rensat en mindre djungel ur hundgården, kollat på när Johan klippt gräs och bara njutit av dessa sista veckor som mammaledig!



















Kommentarer
Postat av: momo

Fina och roliga foton! Tycker mycket om när Johan och Alvin har samma kroppsspråk! Första gången var Alvin liten baby...! Allt Gott. Puss och kram mamma

2010-08-08 @ 21:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0