En vanlig dag

Jag brukar inte tänka att vi har så mycket rutiner här hemma. men idag slog det mig att det har vi ju visst!
Tänkte därför skriva nu hur en helt vanlig dag ser ut här hemma. Inte för att jag tror att nån nu sitter och studsar upp och ner i ren exaltering, men jag tänker skriva det ändå.

Vaknar, eller snarare blir väckt, av Alvin som skriker "Byt kanal!" från soffan, av Tova som bajsat ner hela sängen efter sina 14-timmars skönhetssömn eller av en svart hund som ligger och tuggar på väggen.
Kliver upp, tänker att jag är fruktansvärt kissnödig. Byter snabbt till Nickelodeon på tvn, byter snabbt bajsblöja och ev. lakan i spjälsängen, blandar ybersnabbt två flaskor välling, sätter Tova på golvet med sin flaska, ger Alvin hans var han nu befinner sig och släpper ut Kira innan hon kissar på vardagsrumsgolvet.
Står en stund i hundgården och ber snällt 14 ggr Kira kissa innan jag ger upp och låter hunden komma in okissad. Skyndar mig in på toan för att försöka hinna kissa i fred men hör ett glädjetjut och ser Tova komma krypandes i ilfart in på toaletten. Försöker kissa och hålla papperskorgen stängd för små bebisfingrar samtidigt. Har jag tur hinner jag även borsta tänderna i detta läge. Inte så ofta.
Ut i vardagsrummet och samla ihop tomma flaskor och torka välling från halva golvet, hämta sopskyffeln och sopa upp det värsta hundhårshögarna + spackel/färg från sovrumsväggen. Hinner ta ett glas vatten medan jag tömmer sopskyffeln. Försöker få Kira att kissa igen men får först hindra ett hundslagsmål i hallen för tydligen har stackars Wilma försökt kliva upp vid det här laget. Ger upp, svär litegrann och binder Kira i en lina på tomten, släpper ut Wilma och ropar att hon jäklarimig stannar på tomten för annars bryter jag ihop.
Går in och försöker leta kläder åt barnen för Alvin ska prompt ut och cykla. Övertalar Alvin att vi cyklar efter lunch för nu har visst klockan blivit 11 redan. Efter en halvtimmes skrik äter vi lite makaroner och ketchup och sen ska Tova sova. Hinner nästan ner i källaren för att lägga i en tvätt men får spontanbesök av gammelfarmor. Hinner nu både tvätta kläder, ansikte och tom få på en klick mascara medans gammelfarmor leker 1000 frågor på 1 minut och kaffet kokar. Går ut med hundar, fikar, svarar på frågor, och så är Tova vaken...
.. här kan allt möjligt hända. En tur till affären, en tur till en lekpark eller slår vi på stort kan det tom bli en sväng till stan!!
Sen faller alla rutiner totalt och resten av dagen/kvällen kan se ut hursomhelst. Förutom en sak, att klockan 19 ringer Tovas sovklocka så då är det säkrast att vi är hemma. Ungefär samtidigt brukar man ropa in Alvin från grannen och sen spendera ca 3-4 timmar med att få honom att somna, eller åtminstone ligga kvar i sängen. Nån gång runt midnatt kommer jag på att jag har en tvätt i maskinen och tänker att det spökar i källaren så den hänger jag/tvättar om imorgon.
Kollar datorn en "snabbis" och svär sen över att jag aldrig nånsin kan lägga mig i tid, och fasiken vad trött jag kommer vara imorgon igen!




Kommentarer
Postat av: Veronica

Oj oj.

Jag som tyckte at jag hade det tufft.

Jag har åandrasidan inga hundar.

Du är ju 4 barnsförälder :-p

2010-08-11 @ 07:21:25
URL: http://vera82.blogg.se/
Postat av: Fia

hahahahahaha! Du UNDERBARA människa!!! :-D Du får mig att skratta så jag kissar på mig lite grann VARJE gång du skriver något. Stå upp komiker, funderat på det? Idag var jag p uslaste humöret ever och så behöver man bara kika in här för att sedan skrattqa hysteriskt! TACK! <3

2010-08-11 @ 11:33:12
URL: http://fiaeleonora.blogg.se/
Postat av: Eli

Fantastiskt underbart säger jag med!!! Oj vad jag skrattade GOTT!!!!!!!!!!! Så härligt!

Kram

2010-08-11 @ 21:40:31
URL: http://carli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0