En speciell dag

Idag för exakt 4 år sen tog en ståtlig man på sig riddarutrustningen, svingade sin mantel, hoppade upp på en stor best, för att sedan ståtligt galoppera in i Källparken, få se en vacker kvinna med stora blå ögon och gyllenblonda lockar. "Henne ska jag gifta mig med" tänkte han och tog ett smidigt sving av hästen, föll ner på knä och frågade "Vill du bli min fru du fagra dam?" Damen funderade en stund, tänkte och tänkte och svarade sedan "Ja".
Slut på historien.

Nädå riktigt så gick det inte till. Men delen med den ståtliga riddaren, hästen och frieriet stämmer alldeles utmärkt! Dock gick det lite långsammare för riddaren att ta sig till kvinnan, och kvinnan i fråga var stor som ett hus för riddaren hade redan gjort henne på smällen, så hon funderade inte längre en en makrosekund innan hon accepterade frieriet.
Men ändock var det de mest romantiska ögonblicket någonsin!

Och två år efter den dagen, när riddaren och den tjocka kvinnan fått sitt barn, köpt ett hus och kvinnan gått ner lite i vikt så slog de till och gifte sig! Dock glömdes bröllopsdagen bort att bloggas om, den inträffade för några veckor sedan.

Och nu lever de lyckliga i alla sina dar med sin flock av barn och hundar i ett gult litet hus i en trevlig liten by.

Snipp snapp snut så var sagan slut!

 




Kommentarer
Postat av: Lotta

Varför är bilderna så små, får man inte se?! ;) Hoppas ni får en trevlig dag, det var en spännande historia (särskilt att han hade gjort kvinnan på smällen INNAN, hallå liksom...hehe). Jag väntar fortfarande på att min tråk-karl ska komma på nåt så där romantiskt men än så länge har han bara gjort mig på smällen två gånger ;) Hur gör man, för att stimulera den där romantiska genen? Den kanske inte finns... :(

kramkram ;)

2010-08-12 @ 18:04:22
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: Momo

Hahaha hihihi...jag skrattade så åt din lilla berättelse vännen min dotter och lika mycket åt din Lotta.

2010-08-12 @ 21:07:04
Postat av: Ida

Har han bakat igen!? GRATTIS till er Lotta!



Och ja till er också ÄjKäj :)

Kram

2010-08-12 @ 22:30:07
Postat av: Eli

UNDERBART!!!! Den sagan va fantastiskt rolig, skrattade gott åt det smidiga svinget! =)

Kram

2010-08-12 @ 22:36:31
URL: http://carli.blogg.se/
Postat av: Anki

Ida: Inte den Lottan du känner tyvärr ;-)



Bilderna är uppladdade från nätet så blev yttepyttesmå.



2010-08-12 @ 23:02:53
URL: http://ankihagman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0