En härlig lördag

Vad roligt att se vilka som kikar in ibland! Ni utförde ert uppdrag med bravur och slipper härmed kommentera mera ;-)

Idag försökte vi med svamplockning nummer 2 och det gick ännu sämre än första försöket. Hittade inte ens en stig! Hittade dock en stor skylt med texten "SPIKMATTA" på en mycket smal liten skogsväg utan återvändo. Jag är grymt imponerad av Bellas kringliga backning! Bella hatar att köra bil.
När vi kom hem var huset TOMT!! Ja på människor i alla fall. Jag var alltså HELT SJÄLV! Nästan. Det händer nästan aldrig. Vad gjorde jag då? La jag mig och sov eller solade? Läste jag en bra bok? Nej då, jag dammsög och diskade! Är det där nån gen som växer fram när man blir mamma? Att man inte längre vet hur man slappar och bara är själv en stund? Nej man blir helt hysterisk och ska hinna så mycket som möjligt innan småfolket komemr hem och fem minuter senare ser hemmet likadant ut igen. Lite konstigt är det.

På kvällen fick jag visserligen mer egentid i form av crocket/krocket och goda drinkar hos Bästa Bilföraren Bella. Elisabeth bjöd på en skvätt rosé också, försöker fortfarande förstå vad denna trend handlar om.
Hursomhelst är jag expert på crocket/krocket (hur stavas det?). Jag har inte spelat på  18 år men det märktes inte ett dugg. Och Bella hade spelat hela semestern men det märktes inte ett dugg. ;-)

Nu är det försent igen och det är min tur att gå upp med småfolket imorgon. Sov gott!


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Nej men, har du också en blogg? ;-) ;-)

2010-08-15 @ 18:26:19
URL: http://w

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0