Där sprack det!

Jag fuskade igår. Bestämde mig i samma sekund som baguetterna kom fram. Men det gör ingenting alls för idag är jag back on track igen!

Appropå baguetter så var roligaste kommentaren (enligt Johan) under gårdagen "Baguetternas rike" alltså Frankrike. Johan bara längtar tills han får använda den frasen. Vi spelade alltså ett spel där man ska förklara ett ord utan att använda vissa andra ord som skulle göra det hela för enkelt. Ett annat tillfälle som var lite roande var när Per förklarade "Ifall man vill ha ihjäl nån kan man leja en...." och Johan skriker "Hantverkare!" "Torped" var mer rätt men å andra sidan kanske en hantverkare skulle göra ett mer diskret jobb? Bara låta bli att skruva fast några takbjälkar ordentligt så är det klart, och ingen misstänker nånting!
Spela sällskapsspel är verkligen underskattat! Hur många vuxenpoäng ger det förresten?

Idag kom Alvin hem från mormor med feber lillkraken. Vi matbordet var han som en gammal farbror och uttryckte sig som en sådan också. "Nej nu tror jag allt du skojar med mig!" utbrast han vid ett tillfälle. Sen sa han nåt mer man fick skratta i armhålan åt, men jag minns det inte nu för min hjärna har kolhydratsbrist.

I med lite nötter och Coca cola (den utan socker men med en massa aspartam istället!) och sen försöka somna innan UNT-bilen kommer med morgontidningen. Nej just ja det är Söndag imorgon? Inga problem alltså ;-)

Slänger in en bild på vad de sysslar med om dagarna hos Alvins dagmamma. Sötare än socker!





 

Kommentarer
Postat av: Eli

Åh, spelade ni "med andra ord"? Det är ju så roligt det spelet! Sällskapsspel är klockrent tycker jag, det borde man spela oftare!! Vi har dock inte så många kul, nåt melodifestivalspel o alfapet typ, förutom de gamla godingarna man spela när man va liten. =)



Hoppas Alvin kryar på sig snabbt! Kram

2010-08-28 @ 23:48:49
URL: http://carli.blogg.se/
Postat av: Ingela

Men när gjorde dem äppelmos då?när ebba va sjuk såklart =(.Hoppas Alvin kryar på sej!!



Kram

2010-08-29 @ 08:38:29
URL: http://rutan81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0