Nickis, middag, träning och tv-kväll

Ja det sammanfattar min dag så då behöver jag inte skriva mer om det ;-) Förutom att Alvin skött sig exemplariskt ända tills vi skulle åka hem och att det var underbara Karin och Tristan som bjöd på middag! Så nice att äta borta och ännu mer trevligt med så fint sällskap :-)

Efter vi kom hem, vilket var ca 20 minuter innan jag skulle gå på aerobics, så sitter Alvin på golvet och ska byta om till pyjamas. Han pratar ju otroligt mycket min son. Hela tiden! Nästan så man får sår i öronen på riktigt. Hm, undrar vem han brås på?
Men hursomhelst till saken. Han börjar nynna (eller egentligen inte nynna för han är totalt tondöv) på låten "Du kan lita på mig" Ni vet den med vem är det Tomas Ledin? "Jajajaja du kan lita på mig"
Visserligen sa han bara "Du kan lita på mig" Men det räckte att höra för jag var tvungen att gå undan för att inte visa mitt asgarv.
Det är otroligt sött men samtidigt liiiite ironiskt att höra från en som knappt en timme tidigare rusat tvärs över vägen, fram och tillbaka framför en stackars cyklist som gjorde sitt yttersta för att inte köra över en blond liten 3-årig pojke. Och detta trots att två galna föräldrar skriker "STANNA, men för i h-lvete STANNA, Stå still! Alvin Åke Hagman STAAAANNAAA!" Ja nåt sånt där, ca 472 ggr..
Men klart jag försöker hela tiden att ge min tillit till Alvin och det funkar faktiskt bättre och bättre.. så det finns hopp om att låten kommer stämma en vacker dag ;-)

Sen till nåt helt annat. Snart är det karneval för dagbarnen m.fl i byn och Alvin ska vara prinsessa. Så nu behöver jag tips på lite billiga rosa prinsessklänningar. Den måste tydligen vara rosa. Har sett en fiiiin på H&M men den kommer väl halva byn skutta runt i. Så kanske nån mer ovanlig? Bara för att sticka ut lite från mängden ;-)
Och det var dagens i-landsproblem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0