Kalashelg väntar!

Fredag och alla barnen sover. Tova har dock sovit sen halv åtta så sista timmen har jag mer eller mindre bara väntat på att hon ska vakna och äta så jag också kan lägga mig. Typiskt att hon ska sova världens långpass då! Sen blir det väl vakna varannan/var tredje timme resten av natten som vanligt.

Johan har varit hos tatueraren och påbörjat sin stora tatuering på underarmen, blir nog riktigt bra det där! Trots att den innefattar en massa drinkar, spelkort, roulettespel.. och 2 brudar!! Men den är smakfull. Sen ska det gå nån vimpel genom allt med ett ord för "självbedrägelse" eller nåt liknande fast på engelska.. 
Nu vill jag också tatuera mig! Har tänkt få in barnens namn på överarmen på nåt vis. Vet bara inte om jag ska fortsätta på den jag har på underarmen eller göra en helt ny och annorlunda? Tror nästan jag ska be tatueraren få lite fria händer och måla upp någonting. Men så ska man väl ha råd först också! Är mycket man ska spara pengar till nu känns det som.. renoveringar, resa, tatuering mm. Inte bra när man har ett litet shoppingberoende ;-)

Och nu så väntar årets kalashelg känns det som. Ett kalas imorgon för släkt och lite vänner och så ett barnkalas på söndag för några av Alvins små kompisar. Kommer sammanlagt att göra 4 tårtor tror jag! Och jag som är så bra på att baka ;-)
Gissa om ungen kommer vara lycklig och trött på söndag kväll?
Ska bli extra kul imorgon för då kommer min bästa vän Lotta ut med hennes lilla bebis som jag inte hunnit träffa än pga av alla sjukdomar här hemma. Lilla Jonathan som föddes bara 2 veckor efter Tova. Vi har redan börjat planera för deras bröllop i framtiden haha.. stackars barn! Annars går det bra om Tova eller Alvin vill gifta sig med någon av Bellas eller de andra mammorna i byns barn. Det är viktigt med rätt svärföräldrar ;-)

Nej nu får jag nog gå och peta lite på lillfia så hon kanske upptäcker hur hungrig hon är.

Kommentarer
Postat av: Eli

Hahaha, du är rolig du -men det är bra att planera lite, man måste ju se till att de väljer rätt =)

Tova kan få gifta sig med Tim annars, om hon inte gillar den andra killen hahaha

Ha en toppendag!

KRAM

2009-09-19 @ 09:25:47
Postat av: Lakritsfia

hahahahha! Underbart!!! :-D Smart att börja planera nu faktiskt! Jag skulle verkligen inte misstycka att någon av tjejerna får er som svärföräldrar! :-D

2009-09-19 @ 11:19:11
URL: http://fiaeleonora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0