Hembesök av farbror doktorn

Sådär ja nu har doktorn precis varit här. Ringde vårdcentralen tidigare idag eftersom hostan bara blir värre och det börjat göra ont i hela huvudet (bihålorna), men de hade ingen tid så hon tyckte jag skulle ringa hemläkarjouren. Sagt och gjort och nu har man fått diagnosen bihåleinflammation och början på antagligen lunginflammation. Pga av amningen får jag inte knapra vad som helst så det blev dubbel dos av Kåvepenin till att börja med, och sen trollade han fram en hel hög med hosttabletter! Ska bli kul att få visa min lilla knarksamling för Johan när han kommer hem strax =)

Sen kan jag säga att hemläkarjour kanske är den smidigaste och bästa sjukvård jag varit med om. No more sitta i telefonköer och väntrum för att få läkarvård säger jag bara! Dock är det dubbelt så dyrt men med tanke på alla barnbaciller Alvin lär släpa hem i höst så är frikortet inte långt borta!!


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Gud så smidigt att du skaffat blogg så man kan uppdatera sig lite om läget =)

Vilken TUR att du ringde dom idag!! Din stackare, nu måste du vila ordentligt!! Hoppas pencillinet hjälper nu och att du orkar med kalas i helgen, annars får du ställa in igen. Vet ju hur jobbigt det är med bihåleinflammation eftersom jag hade en kronisk sådan under ett par år... Kramar

2009-09-17 @ 20:22:06
URL: http://bellasbabbel.blogg.se/
Postat av: Anki

Tack gumman! Ja vila ja.. ska försöka ;-)

Kalasen blir nog av om det inte blir värre iaf, känns rätt ok nu och jag smittar ju inte heller.

Höres imorn då, kram!

2009-09-17 @ 21:21:29
Postat av: Lakritsfia

KRYA PÅ DIG!!! Told you! Att hemläkar jouren är kanon menar jag! ;-)

2009-09-17 @ 21:43:11
URL: http://fiaeleonora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0