Barnkalas

Har haft 2 kalas i helgen och känner mig nu som en halv människa..
Ett kalas igår för lite släkt o vänner och så det riktiga barnkalaset idag för några av Alvins små kompisar. Har sammanlagt bakat 4 tårtor och städat otaliga gånger. Idag dammsög jag INNAN kalaset, why liksom?? :-D Det är nog nån konstig grej man har för sig där att det ska se fint ut när alla gäster kommer. Sen att ingen ens hinner se det smulfria golvet innan ungarna invaderat huset och plockat fram varenda leksak, tänker man inte riktigt på.
Men allt är värt det! Gud så roligt Alvin har haft! Nästan för roligt tror jag för han har förvandlats till en ganska bortskämd och dryg liten 3åring under helgen. Van att få för mycket tårta och presenter tror jag minsann.
Tusen tack iaf för alla jättebra presenter! Det blev verkligen bara bra saker: bilar, filmer, spel, pussel, böcker, kläder och mycket mer. Och kanske det bästa av allt enligt Alvin: en egen motorcykel av mormor! Fast den fick han redan förra helgen och har kört hela veckan.

Har nu lyckats bada båda barnen och nästan få dem i säng. Johan fick ta över nattningen av Alvin och Tova har ju sovit hela eftermiddagen så hon lär väl vara piggelin ett tag nu.

Imorn är det dags för vardag igen och det känns rätt skönt. Alvin ska till dagmamman och jag o Tova ska städa, tvätta och gå till affären tror jag. Eller kanske bara slappa.



Så här fina var mina små älsklingar idag.





Kommentarer
Postat av: Lakritsfia

Ååååhh fintroll! Jo Stefan vill ju verkligen ha en åkgräsklippare men jag tycker ju vi ska lägga pengarna på annat. Renovera inne typ! ;-) skratt

2009-09-20 @ 20:36:07
URL: http://fiaeleonora.blogg.se/
Postat av: Jessica

Fullt upp med kalasande i helgen verkar det som;) och du tänk nästa år, då blir det ju 2 kalas inom loppet av en månad haha



Kram!

2009-09-20 @ 21:41:25
URL: http://jessicaandersen.blogg.se/
Postat av: momo

Grodkungen och grodprinsessan. Alvin strålar med Tova i trygg famn. Momo älskar er!!!

2009-09-29 @ 18:28:14
Postat av: Anonym

Grodkungen och grodprinsessan. Alvin strålar med Tova i trygg famn. Momo älskar er!!!

2009-09-29 @ 18:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0